toekomst

Ik heb een probleem,
Ik zit nou in de 3de van de middelbare school ben 15jaar en zit op het niveau kader (vmbo gewoon) zat in de 1ste en 2de op mavo (theoretisch) maar ik kaj niet goed plannen en leer altijd op het laatste moment en had schijt aan school enzo dus zit nou helaas op kader… maargoed ik weet nog steeds niet wat ik wil worden zegmaar, ik hou heel erg van make-up en nagels enzo en mensen mer problemen helpen lijkt me ook wel interessant of in een ziekenhuis maar ik weet echt niet wat ik wil… wat nu?

Je zit pas in het derde, het is helemaal niet gek als je het nog niet weet. En je hebt nog de tijd om uit te zoeken wat je wilt gaan doen.

Een tip is om veel open dagen van opleidingen te bezoeken zodat je kan kijken hoe het is.

Ik zit in het vierde jaar van mijn studie, ben volgende week klaar en weet ook nog niet wat ik wil :’) Dat je het nu nog niet weet is dus helemaal niet raar.

Wat Moon zegt, veel open dagen bezoeken, kijken of je meeloopdagen kunt doen en kijk of je mensen kent die een opleiding doen of werk doen wat jou aanspreekt. Misschien kun je eens een dagje meekijken in een nagelsalon, of kan iemand die in een ziekenhuis werkt jou vertellen hoe het eraan toegaat. Je hebt nog een tijdje om te beslissen, dus breed oriënteren kan geen kwaad.