Toekomst topic!

Ik vroeg me af of er een topic was over ‘‘de toekomst’’ dus ik ging zoeken maar ik kon er geen vinden… Dus ja vandaar deze topic!

En als ik het over toekomst heb, heb ik het niet over vliegende auto’s of over hoe jij denkt dat de Iphone 203Z eruit zal zien maar over jouw toekomst. Weet je al wat je wilt worden? Hoe ben je erachter gekomen wat je in de toekomst wilt doen?

Je onderwijs kiezen is toch wel iets belangrijks wat op een jonge leeftijd al bepaald moet worden. Want ja, hoe kan jij op je 16e al precies weten wat je wilt worden? De een zit nog lekker achter zijn computer spelletjes te spelen terwijl de ander 24/7 in de bieb zit om zichzelf voor te bereiden. Zelf weet ik het ook nog niet helemaal maar ben er wel dagelijks mee bezig dus ik dacht ‘‘misschien kan ik wat inspiratie op girlscene vinden!’’ Dus bij deze.

Nou, mijn toekomst zie ik zo voor me:

Ik trouw met mijn vriend, we kopen een leuk huisje, gaan samenwonen en hopelijk is het ons gegunt om babys te krijgen. Ik wil niet werken, tenzij het financieel echt nodig is. Ook wil ik graag met mijn vriend emigreren naar het buitenland.

^ dit is nog realistisch. Als ik eens echt flink ga dromen is het zo:

Ik trouw met mijn vriend. We gaan samenwonen in een ander land waar ik ineens ontdekt word als actrice. Mijn man doet ook iets wat hij leuk vind, en we kopen een mooie villa vlak buiten een drukke stad. Ik krijg 5 kinderen.

Waarschijnlijk word het situatie nummer een, waar ik ook heel gelukkig mee ben hoor, haha!

weg.

Niet oordelend bedoeld, maar mag ik vragen waarom je niet wil gaan werken?

Over vijf jaar wil ik mijn studie hebben afgerond, waarschijnlijk Communicatie. En ik hoop een baan te vinden.

Als ik even mag dromen: schrijfster worden, een vriend/vriendin krijgen en samenwonen, veel reizen en een kortharige kat in verband met allergie. Eventueel kinderen.

Waarschijnlijk wordt het situatie één :stuck_out_tongue:

Binnen dik 2 jaar afgestudeerd zijn, een huis kopen, trouwen en sowieso tegen mijn 30ste 2 kinderen. Dat is allemaal perfect mogelijk en daar zou ik ook het gelukkigst van worden. Het zou erg fijn zijn als ik kan doctoreren, maar het is natuurlijk niet zeker dat je wordt toegelaten. Dus als dat mogelijk is, graag, zodat ik onderzoek kan doen. En anders proberen een job te vinden in een labo of het onderwijs.

Verder wil ik sowieso veel dieren, ik moet natuurlijk rekening houden met mijn vriend en er ook de tijd voor hebben (Ik haat mensen die dieren ‘verzamelen’), dus wordt het max. 2 honden en 3 fretten.

Over 3,5 jaar heb ik hopelijk mijn hbo-diploma en ben ik dan afgestudeerd als social worker. Zou mooi zijn als ik daarna snel een goede baan kan vinden. Ook zou ik over ongeveer zo’n 2 jaar willen samenwonen met m’n vriend, extra veel genieten van elkaar en een aantal mooie reizen maken samen. Rond m’n 25e zou ik wel willen trouwen en een paar jaar daarna aan kinderen beginnen. Verder heb ik geen idee, ik denk haast nooit aan de toekomst.

Over 2/3 jaar afgestudeerd zijn in mijn droomopleiding, en hier werk in vinden. Ik heb mijn opleiding gevonden doordat mijn interesses in dat vakgebied lagen, en eigenlijk wist ik het al op jonge leeftijd, maar ik zat eerst nog in de ontkenning :’) Uiteindelijk naar open dagen, etc. gegaan, en jawel, ik wist dat dit het was.

Hoe dan ook, in de toekomst heb ik mijn droombaan. (En die kans is zeer groot aanwezig dat dit uitkomt). Ik woon met mijn vriend samen, wat volgens jaar waarschijnlijk ook echt gebeurt, in een leuk en gezellig huisje.We zullen rond mijn 23e trouwen. Rond mijn 24e wil ik mijn eerste kind. Het liefst wil ik 3 kinderen, maar dat hangt van het financiële plaatje af, met 2 ben ik ook dik tevreden. We hebben een hond en een kat. Ik werk halve dagen, zodat ik 's middags bij mijn kinderen kan zijn. Als gezin houden wij de tradities er in; kastanje-poppetjes maken, paaseieren zoeken, uitgebreid kerst diner, sinterklaas, etc. Dit is voor mij heel belangrijk. Ook hoop ik jaarlijks nog steeds op wintersport te kunnen, maar dan met mijn eigen gezin.

Uhm ja, zo zie ik toch wel mijn toekomst :slightly_smiling_face:

Aankomend schooljaar hoop ik toegelaten te worden op het conservatorium. Na vier jaar de studie afronden, werk vinden als muziekdocente, sparen voor een huis (die niet te groot en niet te klein is, in een rustige buurt maar vlakbij een wat grotere stad), samenwonen met mijn vriend, trouwen en twee kinderen krijgen. Eerst een jongen en daarna een meisje. We nemen één hond, en verder geen dieren.

Ik wil overigens trouwen met iemand waarvan ik het gevoel heb dat hij naast mijn geliefde ook mijn beste vriend is. Mijn vriend (man) werkt dan ook, samen hebben we een redelijk inkomen en als het meezit en ik hou geld over in de maand wil ik sparen voor een auto voor mijn moeder. Ze heeft al iets van 15 jaar geen auto meer en dat gun ik haar heel erg.

Maar goed :slightly_smiling_face: niet alles is realistisch haha.

In juli hoop ik af te studeren en tegen die tijd zullen mijn vriend en ik ook gericht gaan zoeken voor een koophuis. :slightly_smiling_face: Ik hoop werk te vinden in de gezondheidszorg als logopedist, maar dat wordt nog vrij lastig. Anyway, ik neem alles aan als het niet zo opschiet met werk zoeken in mijn eigen branche. Dan trouwen we hoogstwaarschijnlijk in maart 2017, het is dus wachten op een aanzoek. :’)

Kindjes zou ik denk ik rond m’n 25e willen. Ik smelt echt als ik ze zie, maar je geeft er wel een hoop vrijheid voor op. En het lijkt me ook leuk om eerst samen een paar jaar in je huisje te wonen en samen je leven op te bouwen.

Verder wil ik in de toekomst (over een jaar of 5) graag nog een vervolgstudie gaan doen, een master in de logopedie of me inschrijven om de opleiding tot Physician Assistent ¶ Neurologie te gaan doen. Eerst wil ik wel gaan werken en ervaring op gaan doen.

Reclame is niet toegestaan

Woow, dit is precies hoe ik ook mijn toekomst voor me zie. Alleen dan in een andere werkrichting en een andere trouwmaand. Ook zou ik in plaats van nog een opleiding te doen, een mooie, passende functie binnen een topbedrijf willen hebben waar ik nog eens goed aan verdien. Als ze me daarbij nog eens flexibele uren willen aanbieden, vind ik het helemaal geweldig. :bowing_man:. Ik ben ambitieus, maar toch wel weer heel huiselijk, dus ik moet sowieso wel een balans daarin proberen te vinden.