Mijn toekomst droom was lerares worden in het basisonderwijs. Ik heb de opleiding sociaal pedagogisch werker afgerond en onderwijsassistent. Vorige jaar ben ik begonnen aan de pabo. Helaas moet ik nu stoppen met de pabo omdat ik 1 belangrijk onderdeel net niet heb gehaald (de rekentoets) Ik ben nu al een paar dagen aan het kijken wat voor opleiding ik nu zou kunnen doen. Maar ik heb werkelijk geen idee. Zijn er hier misschien meiden die een opleiding doen, of werk met doorgroei mogelijkheden wat te maken heeft me kinderen? en die misschien hun mening er over kunnen geven. Dit mag van alles zijn. Misschien dat ik dan een beter beeld krijg van wat ik wil, want op dit moment kom ik er echt niet uit. alvast bedankt!
Zit jij op HPS?
anyway… PABO is HBO toch? waarom ga je geen opleidingskunde doen…
En je kan niets regelen met rekenen? Er worden zoveel bijlessen aangeboden voor nederlands en rekenen…(bijvoorbeeld in de zomervakantie extra lessen volgen?) Er moet toch een oplossing zijn?
Ik ga volgend jaar beginnen met de PABO. Ik hoor volgende week of ik mijn oa heb gehaald (vast wel:p) en de school waar ik op zat heeft samen met de PABO een project gestart waar je Nederlands en rekenen gaat doen een half jaar lang terwijl je nog op het mbo zit en de zaakvakken (daar is op deze pabo ook de toets verplicht). Dit heeft mij heel erg geholpen en ik heb nu dus beide toetsen in februari gehaald.
En een opleiding als pedagogiek of iets met het begeleiden van kinderen of ingaan op problemen van kinderen dan?
Ik vind het echt zo lullig van die toetsen, al is het wel nodig…
Ik zou de opleiding nogmaals doen, maar dan op een andere school.
Zorg ervoor dat je bijlessen krijgt en dan haal je hem
Pabo is inderdaad het HBO
@marijkeee Ik heb maandelang elke dag bijles gehad en ook vanuit school heb ik bijlessen gevolgd. Ik ben super erg voorruit gegaan maar niet genoeg volgens school om over te mogen. ook al ben ik op sommige onderdelen van 20 naar 90 punten gegaan volgens school is dat niet genoeg ) echt jammer. Maar slim dat je toetsen doet via het mbo. heb ik ook gedaan en daardoor heb ik super veel vrijstelling gehad bij vakken
slim van je! knap dat je ze hebt gehaald
Awh, echt balen! En kun je niet op een andere PABO opnieuw beginnen? Dat zeggen ze op deze school. Als je van deze pabo af moet omdat je de toetsen niet haalt, kun je het opnieuw proberen op een andere school…
klopt ook wel, ik kan het ook wel op islinge doen in Doetinchem. Maar ik ben bang dat ik het straks misschien weer niet haal en dan heb ik 2 jaar “weggegooit”" daarom twijfel ik een beetje. xx
^ Ik zou persoonlijk liever 2 jaar weggooien dan mijn droombaan niet kunnen doen!!
Bekijk dan eerst of je wel genoeg kennis hebt over het onderwerp. Denk je dat je dit bij kan spijkeren, of denk je dat dit niet kan?
De Pabo stopt niet bij deze rekentoets, er komen er volgens mij nog 3 (atlhans bij mij op de opleiding) en dan wordt het steeds lastiger.
Ik had trouwens moeite met spelling, dus ik heb van mijn stage een werkboek gekregen (groep 8 niveau) en geoefend.
Je kan ook de methode van groep 7 en 8 meenemen en dit van de vakantie oefenen. Als je het echt wilt kun je deze kennis wel bijwerken, je hebt het nota bene nodig als je straks een baan als leerkracht hebt.
Ik zou het ook opnieuw proberen. Ik weet ook niet zeker of ik het hbo wel aankan, maar ik wil het echt heel graag dus doe ik er liever langer over dan dat ik iets anders ga doen…
Echt, het liefst zou ik je alles uit willen leggen… De docent die bij ons rekenen gaf naar je toe sturen…
En inderdaad, vraag je stage of je een rekenboek mag lenen, overkopen of kopieren… Dan kun je oefenen!
En op internet heb je ook sites waar je kan oefenen. Wij kunnen via de school bij oefentoetsen, misschien dat je het zo steeds beter snapt??
Pedagogiek is ook leuk! (:
Edit: oh, ik ben weer snugger bezig zeg. Had niet gezien dat je zoiets al had gevolgd, sorry.
ja is misschien ook wel een goed idee ik snap dat je het inderdaad nodig hebt in je werkveld later. Dus vind het wel goed dat ze zo “streng” zijn op mensen door laten gaan. Je moet het immers de leerlingen het goed kunnen leren. misschien dat ik nog een jaar moet oefenen en dan nog een keer beginnen aan de opleiding.