Toegepaste psychologie

Halo meiden willen jullie mij eventjes helpen.
Als ik havo doe welke sector moet ik dan kiezen voor toegepaste psychologie…
Natuur en gezondheid of een anderen…
en wie van jullie studeerd dat en wie kan me er meer over vertellen…
alvast bedankt.
kusjesx

Ik studeer TP aan de Hogeschool van Amsterdam, met de nieuwe profielen zijn er dacht ik geen aanvullende eisen. Biologie is wel handig, want je krijgt er redelijk veel me te maken, maar geen vereiste.

Als je nog vragen hebt, stel maar ^^.

Ik volg daar aanschuifonderwijs (:
Maar het maakt geloof iki idd niet uit welk profiel je hebt, biologie wordt wel aangeraden.

vraag aan je decaan?
ik denk dat die er wel meer van weet haha

Denk niet dat een decaan meer weet dan een student op de desbetreffende opleiding.

Ik studeer ‘gewoon’ psychologie op de universiteit en daarvoor heb je geen speciale vakken nodig, dus ik denk dat dat op het hbo ook zo is. Biologie is inderdaad leuk en handig om gehad te hebben, maar zeker niet noodzakelijk.

krijg je veel met biologie te maken dan?
ik wil dat namelijk ook gaan studeren,
maar biologie is niet erg sterk bij mij…

Haha okee
maar het maakt dus niet uit welke sector ik zeg maar kies?
want bij natuur en mens moet ik ook scheikunde doen…
en geloof me mijn scheikunde is niet mijn aller beste vak…
maar alvast bedankt
en ja je hebt gelijk en decaan weet echt niet meer dan iemand die het zelf studeeerd daarom wilde ik het aan jullie vragen
(ll)

Zoals ik eerder zei; het is wel handig om het te hebben of gehad te hebben, maar geen vereiste. Er zitten mensen in mijn klas die C&M hebben gedaan, en die halen het ook wel (maar moeten bijvoorbeeld aan biopsychologie gewoon wat meer aandacht besteden).

Scheikunde was ook totaal niet mijn sterkste vak. (Ik had een 5,6 op het CE of zo.) Maar je krijgt er niet echt mee te maken dus dat is niet erg :slightly_smiling_face: (ik zit ook pas in het eerste kwartaal btw, dus weet niet alles)

Ik studeer het niet ofzo maar zoals hier al word gezegd is Biologie handig.

Maar als je niet zo goed in scheikunde bent kun je ook E&M met Biologie kiezen ofzo. Of geen biologie, want het is niet verplicht, alleen handig.

Biologie hoeft toch niet met psychologie =O?
Ik dacht alleen als je psychiatrie wil studeren of iets in die richting x]

Biologie en filosofie zijn handig, maar volgens mij kun je met alle profielen dit studeren…

Hmm allemaal bedankt ik denk dat ik hier best wel veel aan heb
(aa)

Om Toegepaste psychologie te kunnen studeren is er wel 1 eis:
Je moet wiskunde A in je pakket hebben zitten!
Althans, zowiezo in Groningen, de rest weet ik het niet?

Als je psychiater wilt worden moet je volgens mij eerst 6 jaar geneeskunde doen.

Aan psychologie zijn volgens mij geen eisen verbonden, wiskunde en biologie zijn alleen handig volgens mij.

In Amsterdam niet in ieder geval, ik had wiskunde B.

En menschen alsjeblieft, leer lezen. Ik zei dat biologie HANDIG kan zijn, maar geen eis.

oké bedankt =]

Staat allemaal op de site van de school, en anders wel informatieboekjes. Vraag eens wat boekjes etc aan van verschillende scholen, ga naar je decaan, dan kom je er vanzelf wel uit.

Ik bedoel dat je zowiezo wiskunde moet hebben.
en dan maakt het niet uit of het A of B is.
Aleen kun je geen wiskunde B bij C&M kiezen (wat ik gedaan heb),
vandaar dat ik vanuit wiskunde A dacht. :stuck_out_tongue: