Toegepaste psychologie

Halo meiden willen jullie mij eventjes helpen.
Als ik havo doe welke sector moet ik dan kiezen voor toegepaste psychologie…
Natuur en gezondheid of een anderen…
en wie van jullie studeerd dat en wie kan me er meer over vertellen…
alvast bedankt.
kusjesx

Ik studeer TP aan de Hogeschool van Amsterdam, met de nieuwe profielen zijn er dacht ik geen aanvullende eisen. Biologie is wel handig, want je krijgt er redelijk veel me te maken, maar geen vereiste.

Als je nog vragen hebt, stel maar ^^.

Ik volg daar aanschuifonderwijs (:
Maar het maakt geloof iki idd niet uit welk profiel je hebt, biologie wordt wel aangeraden.

vraag aan je decaan?
ik denk dat die er wel meer van weet haha

Denk niet dat een decaan meer weet dan een student op de desbetreffende opleiding.

Ik studeer ‘gewoon’ psychologie op de universiteit en daarvoor heb je geen speciale vakken nodig, dus ik denk dat dat op het hbo ook zo is. Biologie is inderdaad leuk en handig om gehad te hebben, maar zeker niet noodzakelijk.

krijg je veel met biologie te maken dan?
ik wil dat namelijk ook gaan studeren,
maar biologie is niet erg sterk bij mij…

Haha okee
maar het maakt dus niet uit welke sector ik zeg maar kies?
want bij natuur en mens moet ik ook scheikunde doen…
en geloof me mijn scheikunde is niet mijn aller beste vak…
maar alvast bedankt
en ja je hebt gelijk en decaan weet echt niet meer dan iemand die het zelf studeeerd daarom wilde ik het aan jullie vragen
(ll)

Zoals ik eerder zei; het is wel handig om het te hebben of gehad te hebben, maar geen vereiste. Er zitten mensen in mijn klas die C&M hebben gedaan, en die halen het ook wel (maar moeten bijvoorbeeld aan biopsychologie gewoon wat meer aandacht besteden).

Scheikunde was ook totaal niet mijn sterkste vak. (Ik had een 5,6 op het CE of zo.) Maar je krijgt er niet echt mee te maken dus dat is niet erg :slightly_smiling_face: (ik zit ook pas in het eerste kwartaal btw, dus weet niet alles)