Hoi, wat leuk dat je Toegepaste Psychologie gaat studeren! Ikzelf studeer momenteel Toegepaste Psychologie in Groningen. Voor deze opleiding heb je niet echt een speciale laptop nodig, je gebruikt deze in feite alleen om aantekeningen op te maken of verslagen etc. te typen. SPSS een statistiek programma waar je hoogstwaarschijnlijk mee mag werken wordt als het goed is op de computers van je school zelf wel aangeboden, deze zou je eventueel ook kunnen kopen voor je eigen laptop maar dit is dus niet nodig. Ik zou ook eerst even afwachten hoeveel jouw school hier mee werkt, aangezien dit kan afwijken van mijn school in Groningen.
Verder verschilt het heel erg per vak of je het boek wel of niet vaak gebruikt, en dit verschilt ook weer per school dus hier kan ik je helaas niet verder mee helpen. Het moeilijkste vak van het eerste jaar bij ons was Onderzoek & Statistiek.
Daarnaast is het inderdaad zo dat je ook een stukje van jezelf bloot moet geven tijdens deze studie. Je wordt bij ons tenminste ook gevraagd om te reflecteren op je eigen kunnen etc. Maar daarnaast zul je jezelf ook vaak tegen komen tijdens de gewone lessen. Dan leer je over een bepaalde theorie die je misschien wel weer nieuwe inzichten in jezelf geeft. Je leert tenslotte van alles over mensen en hoe ze in elkaar steken. Dan leer je automatisch ook dingen over jezelf 
Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad en veel plezier hebt tijdens de studie straks!