Toegepaste psychologie? Ervaring?

Hoi!
Ik zit dit jaar in 5 havo en ben bezig met het zoeken naar een vervolgstudie. Toegepaste psychologie lijkt me echt heel erg leuk! Alleen lees ik op andere forums dat er geen werk te vinden is en verder ook niet veel positiefs. Maar omdat die berichten al van jaren geleden zijn wou ik vragen of er misschien mensen zijn die net afgestudeerd zijn of ervaring hebben met de opleiding. Ik zou graag wat dingen willen weten;
Welke banen zijn er voor toegepaste psychologie?
Heeft iemand ervaring met Hanzehogeschool Groningen?
En wat word je vooral geleerd tijdens de opleiding?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! :wink:

Groetjes Esmee

Hoi!
Ik zit op dit moment in mijn 2e jaar van toegepaste psychologie op de hogeschool van Amsterdam. Ik vind het zelf wel echt een hele leuke studie, en het is juist heel erg breed wat je ermee kan en wat voor soort werk je ermee kan doen. Ik moet op mijn school in de 3e een werkveldkeuze maken, waarbij je aan de ene kant nog richting de verslavingszorg kan werken en aan de andere kant ook bij een reclame bureau. Ik leer vooral gespreksvaardigheden, hoe mensen beïnvloed worden en hoe je gedrag kunt veranderen, ik leer over psychologie in de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ik denk dat je met deze opleiding over het algemeen veel leert over psychologische theorieën, maar ook echt hoe je deze kunt toepassen in de praktijk. Ik heb met mijn stage afgelopen jaar erg veel van deze theorieën terug gezien, en ook hoe ik er zelf op in kunnen spelen.
Geen idee of je iets aan mijn verhaal hebt hahah, maar ik ben nog steeds heel erg positief over mijn studiekeuze :slightly_smiling_face:

Klinkt heel positief! Dat geeft me ook weer een goed gevoel :slightly_smiling_face: Binnenkort ga ik wel naar de open dag alleen weet ik uit ervaring dat het je daar wel heel mooi word verteld haha. Ik heb er nu een wat beter beeld bij! Weet je misschien ook of je met toegepaste psychologie kunt werken in de ggz? Of als soort ‘hulp’ van een bijv. klinisch psycholoog?

Mijn ervaring met studenten van die opleiding is dat het niet echt een bekend vak is en ze best wel moeten ‘‘knokken’’ om hun beroep op de kaart te brengen.
Ik ken ook iemand die nu twee jaar geleden is afgestudeerd, of drie inmiddels, en wel een baan heeft, maar niet echt in die richting.