Toegelaten tot een kunstacademie?

Wie zit hier op een kunstacademie? Wil je dan wat van je portfolio laten zien waarmee je bent toegelaten?

Ik wil namelijk over een jaar een toelating doen, en ik zou graag willen weten waarmee je wordt toegelaten.

Ik denk dat het wel verschilt, het is vast niet zo dat je alleen door 1 bepaalde stijl binnenkomt.
Maar U.P. voor jou :wink:

Komt dit een beetje in de buurt van wat je kan laten zien op een toelating?

http://i26.tinypic.com/w6xldk.jpg

Ik denk dat Muki gelijk heeft, niet een bepaalde stijl of manier laten zien.
foto, teken, schilder, boetseer weer ik het wat allemaal laten zien.

Maar ik zou graag willen weten op watvoor niveau je wordt toegelaten.
Dus als mensen voorbeelden hebben met wat ze zijn toegelaten, zou ik die heel graag willen zien.

Misschien kan je verschillende dingen laten zien?
Bv tekeningen met verschillende onderwerpen, dan laat je nml zien dat je veel dingen kunt maken :wink:

Dat kan je zo echt niet zeggen / laten zien…
Ik ben zelf toegelaten, je kunt mijn werk hier vinden: http://www.flickr.com/photos/lisartdesign
Maar dat zijn geen tekeningen en dergelijke, want ik ga Grafisch Ontwerpen doen.

Die toelatingscommissie moet iets in je zien, en dat kan een ander waarschijnlijk niet voor jou bepalen. Gewoon toelating gaan doen als je het graag wilt hoor, nee heb je en ja kun je krijgen (:

En dit is inderdaad heel erg belangrijk! Als je bijvoorbeeld alleen maar van die tekeningen net als hierboven hebt, daar hebben ze niks aan, daar zien ze niks in… Gewoon zoveel mogelijk verschillende dingen meenemen, zodat ze heel veel van je te zien krijgen. En gemotiveerd overkomen is ook heel belangrijk. Succes! :slightly_smiling_face:

Volgens mij moet je niet naar andere kijken. maar echt gewoon eigen werk inleveren, dingen waar jij trots op bent.

kunstacedemie gaat juist over jou eigen stijl die je gaat ontwikkelen. en niveau maakt niet echt uit denk ik, die mensen zien of jij het in je hebt of niet

Ik las juist dat ze schetsen heel belangrijk vinden? Dus dat je portfolio voornamelijk uit schetsen moet bestaan.

Verder lukt het wel qua variatie. Dit schooljaar zal ik veel met beeldhouwen bezig zijn (en hopelijk ook met schilderen, anders tekenen).

Mag je trouwens ook heel oud werk laten zien?

Heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik had er echt bijna geen schetsen in want ik schets nooit iets… Heb er toen alleen een paar gemaakt voor de toelating :stuck_out_tongue:
Maarja, ligt er ook allemaal aan welke richting je zelf wil gaan doen? Toelating voor Grafisch Ontwerpen is natuurlijk heel anders dan Beeldende Kunst ofzo…

ook weeer een up voor jou!

Ik weet er helemaal niks van, maar persoonlijk denk ik wel dat je met iets íéts beters aan moet komen zetten dan dat hoor :’) Met dat soort dingen kunnen ze iedereen wel aannemen

Bedoel je dat 'ie niet realistisch genoeg is?

Ik denk dat ze bedoelt dat ze daar misschien gaan denken dat het te makkelijk is, dat zoveel mensen het kunnen…
Dus dat het niet echt heel bijzonder is dat je dat kan ofzo :stuck_out_tongue:
Maar dat is wat ík denk he dat ze bedoelt (a)
Sorry als ik helemaal fout zit !!

Te goed zijn is ook niet goed; ze moeten je nog wel kunnen vormen.

ze willen trouwens ook niet te veel school-werk zien! Dat heeft niet genoeg vrijheid, het is toch een opdracht; zorg dat je ook (vooral) veel eigen werk in je port hebt zitten!

Heb je misschien meer tekeningen? de verhouding tussen duim en wijsvinger staat goed je bent alleen wat details vergeten op de vinger, de rimpels zeg maar x) dat maakt het net wat realistischer

oh en ik vind het trouwens raar dat je maar een vinger ziet erachter alleen je middelvinger wanneer je zo wijst ligt eigenlijk je ringvinger zo als je de middelvinger hebt getekend en je middelvinger ligt wat hoger en meer gebogen (doe maar eens met je eigen hand)

+ je ziet je achterste knokkel niet zo want dan zag je de onderkant van je hand niet… dus je moet een van de dingen weglaten wil het echt kloppen, snap je?

Toevallig zat ik hier gisteren nog aan te denken, ik vroeg het me ookal af, wat er allemaal in je portofolio moet enzo.

Naar welke academie wil je eigenlijk, als ik vragen mag?