TOEFL test

Heejj iedereen,
ik ga als het goed is in februari in Australie studeren. Ik heb me vorige week vrijdag ingeschreven. Ik moet alleen nog een taaltest doen. Ik ben dus van plan om de TOEFL test te doen. Nu ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. En hoeveel en hoe je betaalt hebt. Ik heb namelijk al op de site gekeken, maar daar staat alleen met creditcard betalen en die heb ik dus niet. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Xx

Ik weet het niet, maar succes! Zie dit maar als een up;]

geen idee, en ik wens je ook succes

superr vet in australie joh! Maar ik heb geen idee ook, dus nog een up =p

Dank je!

Ik heb er nog nooit van gehoord, weet alleen dat als je alleen met creditcard kan betalen er meestal ook geen andere manier is om t te doen, vooral niet als het geld naar het buitenland moet. Dus heeft je vader/moeder/iemand anders geen creditcard dat je hen gewoon terugbetaalt?

Nee, mijn ouders hebben er ook geen voor zover ik weet. Dus dat wordt wel een beetje lastig. Er stond ook wel iets van een voucher op, maar die moet je dan eerst gaan ophalen en het is niet echt heel dichtbij voor mij, dus dat gaat ook niet. Iemand anders misschien nog ervaringen?

de WATTES?

De TOEFL test, dat is een test om te kijken wat je niveau van engels is en dat moet ik verplicht doen om toegelaten te worden.

Ja, vorige week gedaan en geslaagd met 630 punten! Het is super makkelijk, ik heb hem via Webster university in Leiden gedaan. Mijne werd vergoed omdat m’n stiefvader daar werkt maar normaal is het rond de 180 euro. Helaas is het op de meeste plekken verplicht om via creditcard te betalen, maa sommige accepteren het ook als je daar ter plekke betaald…

Ok dank je, hij viel dus wel mee? Ik ga morgen denk ik maar eens bellen naar arnhem waar ik hem ga doen en dan zal ik het eens vragen. Want weet ook niet hoe ik het anders moet gaan oplossen. Wat is eigenlijk het maximaal aantal punten en had je er geen last van dat iedereen door elkaar praatte. Dat zeiden ze namelijk bij de organisatie waar ik bij zit, dat bijv de een aan het lezen is en de ander spreken en dat dat een beetje afleidend kan zijn.

nouja dan zou ik heel snel een creditcard aanschaffen of vragen of je ouders dat willen doen. want anders kom je er dus niet…

Ja dat is dus een beetje het probleem, mijn moeder is dus een beetje tegen creditcards omdat je dan makkelijk teveel uitgeeft. Maar ik zei ook al tegen haar veel dingen in het buitenland kan je alleen maar met creditcard betalen. Maar ze vind het dus niet nodig. Maar ik zal morgen dan maar een gaan bellen en dan hoor ik wel wat ze zeggen.

Ja, hij viel heel erg mee. En last van anderen had ik niet nee. Tijdens de essay zat ik alleen, en tijdens het luister/leesgedeelte zat ik met 2 anderen die precies hetzelfde deden! Dus het was prima! het maximaal aantal punten wat je kan halen is 650. Maar voor de meeste scholen heb je 530/550 nodig geloof ik!

Laat een vriendin het betalen en stort het daarna op haar rekening terug?

Die hebben ook geen creditcard jammer genoeg…:frowning_face:

woah, australië.
mag ik met je mee?

Heb ik op school gedaan en die test was gratis. Zit je nog op school, kun je het aan hun vragen?

Als je in de koffer past:P

Volgens mij heb ik die via Travel Active gedaan, echt heel makkelijk was die. Maar bij ons werd dat allemaal voor ons geregeld, dus ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen.