TOEFL en IELTS

Hoi!

Ik moet voor de opleiding die ik wil gaan volgen een test doen om te bewijzen dat mijn Engels goed genoeg is. Nu kan ik dus kiezen tussen TOEFL en IELTS. Allebei de testen hebben 4 onderdelen: lezen, schrijven, spreken en luisteren. Om toegelaten te worden moet ik voor TOEFL een score van minimaal 600 halen of voor IELTS voor alle onderdelen minimaal een 7. Heeft er iemand ervaring met een van deze testen? Is dit te doen voor iemand die het vwo heeft afgesloten met een 7 gemiddeld voor Engels?

Hier zijn al verschillende topics over aangemaakt.
Anyway, ik heb de TOEFL toets moeten doen en vond 'm piece of cake. Al is dit wel al even geleden.

Toen ik de titel zag dacht ik: O___________________O
Wat?

Maar geen ervaring mee dus.

nee geen ervaring mee sorry :wink:

I’m like: Whuuuuuuuut
Miss ff met je grote vriend Google maar eens gaan kijken wat nou het verschil is behalve de punten.
Xx

Ik heb het ook overwogen om te doen, mij zou het een voordeel opleveren maar was niet noodzakelijk. Uiteindelijk vond ik het gewoon te duur.
Maar IELTS kan je in Nederland sinds vorig jaar niet meer doen, dus je keuze is snel gemaakt denk ik haha

Raadt de opleiding zelf een van beide aan?
Ik heb zelf vorig jaar CAE (Cambridge Mainsuite) examen gedaan op level C1 en heb die gehaald met grade C. Ik had een 7.5 op mijn eindlijst VWO voor Engels. Dus niet helemaal relevant maar om je een idee te geven

Heel veel uni’s hebben het, omdat sommigen die net over de grens in bijv duitsland doen. En ik heb ook iets gehoord over een online toets maar hoe dat precies zit weet ik niet. Op de site van IELTS kan je niks vinden om hem in Nederland te doen in ieder geval

Oh? Weet je dat wel heel zeker? Want ik kon me wel gewoon inschrijven hoor, maar ging liever voor de toefl, puur omdat iedereen om mij heen die ook had gedaan en het heel makkelijk was.

Het grootste verschil is dat je bij toefl geen face-to-face gesprek hebt bij het spreekgedeelte, maar gewoon in een microfoon moet praten. Ik vond het zelf dan ook heel irritant dat je daardoor andere mensen steeds kon horen praten (en niet zachtjes ook).

Tjah, een 7 gemiddeld, dat zegt niet zoveel he. Op het middelbaar proberen je ze alleen maar domme grammatica regeltjes te leren, daar leer je niet echt Engels spreken. Zelf had ik met moeite ook een 7 gemiddeld weten te scoren, maar heb op mijn toefl wel 111 punten gescoord, maar ik doe al wel 1.5 jaar een Engelstalige opleiding.

Heel globaal genomen, denk ik dat je met een 7 voor VWO toch wel 85 punten minimaal moet kunnen halen, indien je een beetje vlot de woorden tevoorschijn kan halen, want je krijgt echt heel weinig tijd. Vijftien seconden voorbereiden, 40 seconden spreken, je mag geen te makkelijke woorden gebruiken en er moet een duidelijke structuur zijn (introductie, ten eerste, ten tweede, ten derde, conclusie). Heb je veel tijd nodig, tjah… dan kan het nog wel eens heel lastig worden.

Is ook pas sinds zomer 2013 geloof ik :slightly_smiling_face: