Toch maar morgen of maandag (afvallen)

Hey girls!:smiley:

Ik heb een vraagje ik denk dat wel meer meiden het herkennen…
Je begint een nieuwe maandag met afvallen/denken om wat je eet…
dus je eet normaal en wat goed voor je is, alles loopt goed maar eind van de dag/middag
begint het al naar 1 middag normaal eten zonder (gesnaai) en dan zie je weer wat liggen ook als er niets in de kast licht zal k het wel halen ofzoiets…
en dan eet ik niet omdat ik trek heb maar omdat het ‘‘tussen mn oren zit’’
ik vind niet dat ik echt wat moet afvallen maar het is wel zo leuk voor de zomer als ik een straklichaam heb.
Ik ben : 15 jaar - 1.62 - 52.4 killo op zn hoogst? ik weet niet of dat zwaar is…
heeft iemand tips dat ik toch stop met dat gesnaai want als ik 1 ding al slecht eet probeer ik het die maandag daarop pas weer naa een vreetweekend! :frowning_face:
btw: ik sport 1x in de week gwn fitniss

xx :flushed:

Als je een strak lichaam wil dan zou ik je aanraden om gewoon om de dag krachttraining te doen en dan vooral oefeningen voor je benen en buik. Dit kan gewoon thuis, denk aan buikspieroefeningen. En genoeg water drinken! Dan is opzich een keer iets lekkers niet erg, als je je verder gewoon aan je training en zo houdt :slightly_smiling_face:

Ik heb even je bmi berekend en die komt uit op 20. Dit betekent dat je een prima verhouding hebt qua lengte en gewicht in combinatie met je leeftijd. Dus dat is een goed teken!

Maar natuurlijk is het leuk om een mooi lichaam te hebben voor de zomer! Ik zou als ik jou was niet als een gek gaan afvallen want ondergewicht is ook weer niet de bedoeling.

Je zegt dat je moeite hebt om een goed voedingspatroon vol te houden. Ik ga niet ontkennen dat het lastig is. Ik ben zelf ook niet zo goed in minderen of lekkere koekjes af slaan. Toch kan iedereen het. Het is een mind setting die je jezelf moet aanleren. Als je er eenmaal in geslaagd bent dat te bereiken dan is het eigenlijk heel makkelijk.

Ik zou als ik jou was lekker gaan sporten, (cardio en krachttraining). Doe het allemaal niet te overdreven, dus gun je lichaam wel wat tijd om te veranderen maar vooral ook te herstellen van trainen. Daarnaast veel water drinken (doe dit bijvoorbeeld ook als je zin hebt in iets lekkers dat niet gezond is!) en toch proberen af te blijven van al die verleidingen. Je kan het echt, als je maar hard genoeg wilt. Als motivatie kun je ook plaatjes zoeken en in je buurt houden van meiden met het perfecte lichaam volgens jou.

Heel veel succes!

heey meid!

ik zit ook al heel lang te denken over ‘gezond eten, sporten’ en dat soort dingen en ik heb wel een paar handige tips:

als je dmv training een strak lichaam wil kan je het beste eerst cardio gaan doen en zorgen dat je vet verbrand (ook al denk ik dat met jouw gewicht dat niet heel erg aanwezig is :wink:) daarna kan je krachttraining gaan doen om die strakke buik, billen, of benen te krijgen.

eet fruit en groente en ban chocola, chips, snoep en ander fastfood zoveelmogelijk uit je dieet ik weet dat het moeilijk is maar vervang dit door lekker fruit :slightly_smiling_face:

drink water! hydrateer je lichaam, het is gezond en je spoelt afvalstoffen weg waardoor je gezonder en fitter word.

zoek een maatje waarmee je elke dag eventjes de dag bespreekt wat ging er goed en wat minder? Motiveer elkaar als jullie het nodig hebben.

Hopelijk zijn dit genoeg tips!
xxx

@buttercup: ‘uitbannen’ is het slechtste wat je kan doen! Je mag best een keer iets lekkers eten, dan is het ook beter vol te houden, als je het maar met mate doet :slightly_smiling_face:
Bovendien is fruit als tussendoortje niet genoeg om aan je voedingsstoffen te komen officieel, dus je kunt het beste gewoon voor gezondere koekjes gaan of voor fruit met wat yoghurt/boterham oid.

Juist, een zoutje of een koekje mag best. Er zit enkel een verschil in een bakje of een hele zak…