Toasted skin syndrome

Sorry dat ik zoveel topics aanmaak de laatste tijd.
Ik heb alleen een dringende vraag.

Mijn broertje heeft sinds een week zo’n uitslag:

http://cdn.inquisitr.com/wp-content/2010/10/toasted-skin-syndrome.jpg

We zijn er onderhand achter wat het is. Het ‘toasted skin syndrome’. Je krijgt het als je te lang met een hete laptop op je benen zit. Bij hem is het iets minder erg dan op de foto. Ik vraag me af… heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Gaat het nog weg? Hoe lang duurt dat?

Ik maak me echt zorgen, heb ook ergens gelezen dat het zelfs tot huidkanker kan leiden (lijden?). Ik zou jullie hulp echt kunnen gebruiken!

ja volgens mij heb ik zoiets wel eens gehad maar dan veel minder erg ik denk dat het beste is om een tijdje geen hete laptop op zijn benen te zetten. en dat je gewoon koelings jel er op moet smeren dat koelt af maarja k weet het niet zeker ofja hij mag wel een laptop op ze benen hebben maar dan niet te lang want dan wordt het snel te heet en bij mij is het nog altijd zelf weggetrokken

Nu durf ik niet meer op de laptop.

Maar staat daar niks over op google?

Volgens mij heb ik dat. Op mijn handen… kan dat.

If the area is only mildly affected with slight redness, the condition may resolve itself in a few months.

Succes!

Mijn broer zegt al járen tegen mij dat het beter is om mijn laptop niet te lang op mijn schoot te houden omdat de laptop dan te warm wordt… shit hij heeft wel gelijk. ik heb nu maar een kussen onder mijn laptop en op mijn benen gezet

mijn vriend had het, het ging bij hem vanzelf weg ;o

The source of heat must be removed. If the area is only mildly affected with slight redness, the condition may resolve itself in a few months. If the condition is severe and the skin pigmented and atrophic, resolution is unlikely. In this case, there is a possibility that squamous cell carcinomas may form. If there is a persistent sore that doesn’t heal or a growing lump within the rash, a skin biopsy should be performed to rule out the possibility of skin cancer. Abnormally pigmented skin may persist for years. Treatment with topical tretinoin or laser may improve the appearance.

Toch eens naar een dermatoloog gaan voor de zekerheid.

Thanks voor de research! Ik had zelf ook al een beetje onderzoek gedaan maar ik vond telkens berichten die elkaar tegenspraken zegmaar. De één zegt dat het snel weggaat en de ander zegt dat het permanent is! Ben er zelf ook wel een beetje van geschrokken, heb er nooit last van maar heb er nu inderdaad ook een kussen tussen zitten!

Kan je daarvoor eerst naar de huisarts dat je dan daar naar wordt doorverwezen?

wow! ik vind dat altijd wel chill zo’n warme laptop op shoot, zeker in de winter. geen ideee dat het gevaarlijk kan zijn! ik kan je er verder niet mee helpen, upje dan maar

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België kan je gewoon rechtstreeks een afspraak maken met de dermatoloog. Ik veronderstel dat dat hetzelfde is?

Bij ons heb je zowel dermatologen in het ziekenhuis als privaat (zoals de gewone huisdokter).

Een kussen is niet goed voor je laptop hoor… Doe er gewoon een dik boek onder, of ga gewoon achter je bureau zitten ^^

De gouden regel bij een ziekte is: nooit ervaringen googlen, die zaaien alleen maar paniek. (Serieus, ik ben al tien keer doodgegaan of zo, als ik de ervaringen op google mag geloven :p)

Verder heeft de Ikea zo’n speciaal laptopkussen: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/10086654 :slightly_smiling_face:

In Nederland kan dat niet :wink:. Je moet je laten doorverwijzen naar een dermatoloog (in het ziekenhuis althans)

Je laptop kan indd overhit raken, als je een zware processor hebt sluit je laptop zichzelf af om te verkomen dat het te overhit raakt en alles van binnen kapot gaat.
Echter telkens als je laptop zich af sluit/overhit raakt gaat er wel iets kapot van binnen en wordt je laptop steeds slechter/langzamer

Anyway zoals hierboven al is gezegd gebruik geen kussen onder je laptop ! XD zelfde resultaat als je laptop op je schoot houden!! Stof wordt trouwens ook door de ventilator naar binnen gezongen dus niet echt handig.

Zelf gebruik ik een map voor onder me laptop als ik met me laptop op bed zit :slightly_smiling_face:

Ik heb zoiets soms ook wel eens op me hand… weet niet waardoor het komt.

http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/cd/7GKyFtUfEHbBe9uU3y0psg==.jpg

zoiets maar aanschaffen?

zn ding hier boven gebruik ik. NU OOK :grinning: haha.