To-do tips voor een vakantie alleen met je ouders

[b]Vorig jaar was ik was ik een forum begonnen voor mezelf, dit jaar vraag ik me af ‘waarom niet voor iedereen?’ Elk meisje in nederland heeft dit probleem wel gehad of heeft er tips voor.

Stel je voor senario:
Je gaat met je ouders alleen op vakantie (geen broers of zussen) je gaat naar een land waar niet veel nederlanders komen (voor mij in dit geval Polen) dus je hebt geen leuke nederlandse campings en de kans is super super klein dat je een nederlander tegen komt, en super super super klein dat ze ook kinderen hebben. In dit land spreken ze amper Engels dus je kan niet goed communiceren.

Mijn vraag voor jullie is, hoe zou jij deze vakantie (voor mij 3 weken) overleven.
Tips, trucs en ideeën.

In het kort: ‘‘To do list als je alleen met je ouders naar een niet populair land gaat’’
(hmm dat was ook niet kort…)

Alvast bedankt! dikke kus[/b]

Er zullen toch vast niet-Nederlandse jongeren zijn die wél Engels kunnen?

Ik ga nog met mijn ouders op vakantie, mijn broertje van 14 gaat ook mee alleen ik doe nooit echt wat met hem alleen. Op vakantie gaan we met z’n allen dingen bekijken, rondtouren, of chillen aan zwembad/zee. Bij het laatste heb ik sowieso niet echt vrienden nodig. Neem een stapel boeken/tijdschriften mee als je veel leest, puzzelboekjes als je houdt van puzzelen, mp3-speler en wat spullen zoals zwemband/luchtbed waar je op kunt dobberen. En voila, niemand nodig :slightly_smiling_face:

Mag je geen vriendin meenemen?

heb ik ook… Maar ik ga naar Denemarken, en mijn zus gaat dit keer niet mee! :frowning_face:

Er zullen heus wel mensen zijn waarmee je kan praten. Het rare is dat ik op vakantie met m’n ouders nooit vakantievrienden zoek, voor mij is het juist een tijd die ik met m’n gezin wil doorbrengen en alleen vermaak ik me ook prima.

Zonnebaden, zwemmen, tekenen, lezen, schrijven, grote wandeling maken, mountainbiken, puzzelen, bordspelletje met je ouders, muziek luisteren, lekker koken voor jezelf en je ouders.
Kan zo makkeljk wat verzinnen.

ik ga 3 weken op vakantie en mijn vriendinnen gaan natuurlijk ook op vakantie. :wink:

Ik kom elk jaar naar deze plek want ik woon daar dus heb alles zo wel gezien. En in Polen leren ze amper engels meer Russisch.

Maar super bedankt voor jullie tips, ik schrijf ze allemaal op :relieved:

Ga er lekker sporten. Fietsen, wandelen, hardlopen of varen ofzoiets. Gewoon in je eentje met leuke muziek aan.

En begrijp me niet verkeerd ik vind het hartstikke leuk om met mn ouders op vakantie te gaan, maar tips zijn altijd welkom. :woman_student:

Dankjewel 1Darelovely, ik wilde al een tijdje aan mijn conditie werken :slightly_smiling_face:

Op de camping hebben ze vaak ook brochures voor leuke dingen die je kan doen in de omgeving. En anders lekker zonnebaden met een leuk boek/tijdschirft.
Ik heb hier ook altijd last van als ik alleen met mijn ouders ben, gelukkig ga ik dit jaar naar mijn geboorteland dus ga ik de hele dag familie opzoeken.

Ik ging naar Noorwegen een paar jaar geleden. Ik heb dan wel 2 zussen en 2 broertjes, maar al op de boot had ik een vriendin gemaakt, en die had dan ook weer 2 broers en die hadden weer buren en zo hadden we al snel een groepje. We waren de enige Nederlanders in het park/ding weet ik het, maar toch was het heel gezellig. HEt zal vast niet zo zijn dat er geen nederlanders zijn en anders zijn er vast wel mensen die Engels spreken.
En je kunt natuurlijk altijd meedoen aan activiteiten van het animatie team (als dat er is), of naar een verzamelplek zoals een voetbalveld, speeltuintje of zwembad, daar zijn ook vaak jongeren. Gewoon vragen of je mee mag doen (met wat ze ana het doen zijn), of als ze gewoon zitten gewoon er bij komen zitten en jezelf voorstellen!

alweer thanks, en geloof me de kans is klein dat er een nederlander naar dat kleine klein plekje in polen gaat genaamd Utronie Morskie.
Maar met jullie tips gaat het vast lukken!

Een tip van mezelf:

Een zomer To Do boekje.
Je schrijft wat je kunt gaan doen erin,
En wat je wilt gedaan hebben voordat je gaat.

En natuurlijk deze tips hier

vraag aan je vriendinnen of ze allemaal een uitdaging voor je in een boekje willen schrijven. Dingen als: maak met minimaal drie knappe en onbekende jongens een foto, eet een typisch lokaal gerecht (slakken in frankrijk, of insecten in australië) dat soort shitt.

Ik volg dit topic ! Want vanaf morgen ga ik ook alleen op vakantie met mijn ouders !

Ik ging vanaf mijn 12e ook alleen met mijn ouders op vakantie, omdat mijn zussen een stukje ouder zijn en vanaf toen niet meer meegingen.
Ik had ook niet de kans om andere meisjes of jongens te ontmoeten, omdat we of gingen trekken of gingen of in een appartementje zaten bij mensen thuis oid.
Maar wij hadden bijna elke dag wel iets op de planning; wandelen, musea, pretpark enz… En als we bij onze tent/appartement waren ging ik lezen, tekenen, schrijven of spelletjes doen met mijn ouders. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit verveelde :slightly_smiling_face:

Gewoon van je vakantie genieten. Als je aankomt, dan zal er wel genoeg zijn om te doen.

-met je ouders culturele uitstapjes maken, naar het museum/chateau’s/katherdralen wha eva

-met je ouders borspellen doen of kaarten ofzo

-naar de plaatselijke marktjes en winkeltjes gaan en shoppen

-baantjes trekken in het zwembad

-hardlopen of een wandeling maken

-flirten met leuke jongens/de knappe barman :smirk:

-zonnebaden

-op je nintendo/psp spelletjes doen

-tekenen

-muziek luisteren

-dagdromen

-eten

zo kom ik altijd de vakantie door :stuck_out_tongue: