to be drunk or not to be drunk

Oke, ik was net in een topic over dronken/aangeschoten zijn.
Zo zijn er ook in mij wat vragen naar boven gekomen;

1. Hoe weet je dat je écht zat bent en niet aangeschoten?
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent)
  3. Is het beter om niet alles door elkaar te drinken?
  4. Kun je ook een kater hebben als je alleen aangeschoten bent geweest?
  5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze?

ik ben zelf 16 en alleen aangeschoten geweest. denk ik. vanaar de vragen :slightly_smiling_face:
haha.

Jaa ik wil het gewoon wel eens van jullie weten, hoe jullie erover denken.
x

Merk je vanzelf
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent)
    Als je echt zat bent. tenminste bij mij dan xD
    Ja eigenlijk is dat wel beter.
    Misschien lichte hoofdpijn ofzo.
  5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze?
    Ja, maar volgens mij vinden ze dat niet zo erg. Ik ben de gene met de kater :stuck_out_tongue:
    Merk je idd vanzelf
    Hangt volgensmij beetje van jezelf af ook, ik zag 2 van mijn vriendinnen kotsen (eerst de een en toen de ander omdat die de eerste zag kotsen) en toen was ik niet eens misselijk
    JA!
    Eerder hoofdpijn alleen denk ik
    Ja me moeder, vooral teleurgestled maar verder niks
    als ik niet meer kan lopen en praten :3
    ik kots nooit van drank (:
    wat kotsen betreft? zoals ik al zei, ik kots nooit, dus ik vind het wel lekker.
    ik heb nooit een kater. [damn supervrouw ofzo]5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze?
    nee niet eens. ik slaap nooit thuis als ik uitga (:
    Het hangt een beetje af van wat voor persoon je bent (iedereen reageert tenslote anders) maar als je aangeschoten ben, ben je gewoon meliger en trek je sneller je mond open. Verder heb je niet echt in de gate dat het al effect op andere dingen, je voelt miss wat meer zweverig of je merkt dat de tijd langzamer gaat terwijl je het wel leuk hebt. Als je dronken bent dan ben je als snel gewoon verloren. Je hebt geen controle over wat je zegt of doet. En soms herinner je het niet eens meer.
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent) Dat hangt van vanalles af. Als je bijv vis hebt gegeten of zelfs pizza met vis, dan kun je met een klein beetje al gaan kotsten. Want dat is gewoon niet goed. Maar meestal kots je alleen als je te veel, en dan ook echt te veel gedronken hebt. Maar dan nog hangt het af van hoe veel je aan kan.
  3. Is het beter om niet alles door elkaar te drinken? Sommige dingen moet je niet door elkaar dringen, ik hoor vaak dat je tequila en cola of tequila en baileys absoluut niet door elkaar moet drinken. Daar wordt je echt ziek van. De rest hangt weer af van hoe goed je er tegen kan. Maar wil je niet aangeschote of dronken worden. Dan kun je het beter bij een soort drankje houden.
    Haha de eerste keer dat ik wat alcohol had gedronken, (k had echt niet veel op) ik was ineens aangeschote en toen ik thuis was had ik ineens een zware kater. Maar goed, hierbij luid vooral, hoe aangeschoterder/dronkerder je bent, hoe groter de kater

Uhm ja, ze ware niet boos. me moeder was hooguit beetje geleurgesteld

up

Als ik begin te lallen en geen controle meer over mijn lichaam heb. Ook hoor ik mezelf dan van veraf, alsof ik buiten mijn lichaam sta(lekker spiritueel :wink:)
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent) Als ik te veel in één keer heb gedronken, of dingen door elkaar. Je hoeft niet per sé zat te zijn om te kotsen, ik moest vroeger ook wel eens na drie pilsjes al kotsen en soms pas na tien pilsjes.
  3. Is het beter om niet alles door elkaar te drinken? Zou ik niet doen, dan raak je eerder zat en je moet eerder kotsen.
  4. Kun je ook een kater hebben als je alleen aangeschoten bent geweest? Ja, helaas wel. Maar je bent 16 en ik kreeg pas ongeveer twee jaar nadat ik ben begonnen te drinken mijn eerste katers. En nu is ie iedere zondag wel op bezoek…
  5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze? één keertje, toen ik thuis moest overgeven. Ze waren heel begripvol want ze zijn vroeger ook wel eens dronken geweest, en zolang het maar bij een keer is gebleven vinden ze dat ik er best verstandig mee om kan gaan. Iedereen gaat daar wel eens de fout bij in.
    Dat voel je wel.
    Verschilt per persoon, sommige gaan al snel kotsen, sommige helemaal niet, die zitten de hele dag erna gewoon op de wc.
    Ik denk het wel, ik merk bij mezelf wel dat ik misselijker word van alles door elkaar.
    Ja.
    Ja, daar waren ze zelf bij. Dat was de 1e keer en ze lachte erom, omdat ik zoveel had gekotst.
    als ik aangeschoten ben voel ik me alleen een beetje dizzy.
    als ik dronken bent draait alles om me heen .

Ligt aan ieder persoon zelf. Ik kots nooit bij dronken en aangeschoten niet maar als je niet tegen drank kan of je drinkt teveel door elkaar is er een grote kans tot kotsen .

natuurlijk is dat beter. Want hoe meer verschillende dranken je drinkt hoe sneller je dronken / misselijk wordt.
    & geloof mij de dag erna voel je dat echt wel!

ik heb meestal last van lichte hoofdpyn nadat ik aangeschoten ben geweest. ><

zijn ze zeker wel een keer achtergekomen. Ze zeggen dat het mijn lichaam is en dat de gevolgen voor mezelf zijn, aldus een kater!

Merk je zelf wel.
    Als je zoveel op hebt dat je maag begint te draaien? Ik heb nog nooit gekotst.
    Uh ja.
    Geen idee, ik heb nooit een kater.
    Gewoon.

Als je de reacties leest is het bij iedereen anders, ligt eraan hoe je eigen lichaam erop reageerd.

1. Hoe weet je dat je écht zat bent en niet aangeschoten? wanneer je niks meer kunt, ook niet meer goed kan praten en helemaal kotsmisselijk bent.
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent) kan al als je aangeschoten bent, als het gewoon beetje verkeerd is gevallen.
  3. Is het beter om niet alles door elkaar te drinken? ja!
  4. Kun je ook een kater hebben als je alleen aangeschoten bent geweest? jep
  5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze? nee.
  1. Als niks meer duidelijk voor je is. Dat je gewoon niet meer weet wat je aan het doen bent.
  2. Als het verkeerd is gevallen. Vaak als je veel verschillende drankjes in een korte tijd drinkt.
  3. Ja (zie: kotsen)
  4. Kan, maar dan heb je niet echt een zware. Hoogstens beetje brak.
  5. Nee

1. Hoe weet je dat je écht zat bent en niet aangeschoten?:
Als ik gewoon totaal losga en nergens op let

Ik begin met kotsen als ik echt zat ben, aangeschoten niet.

Sorry maar wat is dit voor een vraag?
Natuurlijk drink je niet alles doorelkaar tenzij je sneller dronken wilt worden

Nee, althans ik niet

5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze?:
Ben nooit echt over de top gegaan, ik ben 1x dronken geweest.
Toen ik in mijn bed lag, werd ik ineens niet goed, en snelde ik naakt naar de badkamer om overtegeven. Toen kwamen mijn ouders boven en mijn pa zei: What goes around, comes around.

dankje voor reacties!,

up

hahaha xD wat een leuke topic naam:)

ik ben nooit écht dronken geweest. I am the BOB. :headbang2

1. Hoe weet je dat je écht zat bent en niet aangeschoten? Dan gaat m’n hoofd raar doen en moet ik om alles lachen, kan ik niet recht lopen en bral ik onzin.
  2. Wanneer ga je kotsen? (kan dat al bij aangeschoten zijn of is dat pas als je echt zat bent) Nog nooit gedaan, gister was ik wel heel erg misselijk maar heb niet gekotst.
  3. Is het beter om niet alles door elkaar te drinken? Ja.
  4. Kun je ook een kater hebben als je alleen aangeschoten bent geweest? Ik heb dat niet, alleen als ik echt dronken ben heb ik kater (zoals nu).
  5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze? Mn vader denk ik wel, omdat ik eens met klassenfeest zattie was en dat klassenfeest was bij mn neef x’D.
    En verder denk ik misschien via familie dat ze me gezien hebben ofzo.

Ik drink vrij weinig/niet.
Beter doe je drugs.

5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze
    Nou dat merk je echt wel, dan kun je niet normaal meer lopen/fietsen en vaak weet je de volgende dag ook niet meer wat je precies gedaan hebt
    Bij de meeste pas als ze echt zat zijn… maar hoeft ook nog niet eens altijd
    Als je alles door elkaar drinkt dan wordt je sneller dronken volgens mij, en het is dus beter om niet alles door elkaar te drinken
    Ja dat kan,
    Neee, en anders vinden ze het gewoon mijn eigen schuld

nou, dat merk je wel. Ik ben maar 1 keer écht zat geweest, en dat doe ik liever niet snel weer. Was helemaal weg, kon met niemand een normaal gesprek voeren of ook maar een normaal antwoord geven. Kon niet fietsen etc. Als ik aangeschoten ben ben ik gewoon heel erg blij en trek ik sneller me bek los bij vreemden en laat ik me gewoon wat meer gaan…
ik heb maar 1 keer hoeven kotsen, en dat was toen ik dus echt zat was… als ik aangeschoten ben nooit.
ja, dat is indd beter. maar toch schijnen veel mensen het wél te doen.
4. Kun je ook een kater hebben als je alleen aangeschoten bent geweest? Wel brak zijn enzo, maar een kater niet zo snel.
5. Zijn je ouders er wel eens achter gekomen dat je tever bent gegaan met alcohol en zo ja hoe reageerden ze? nee, want toen sliep ik gelukkig bij een vriendin. Als ze het wel wisten kreeg ik waarschijnlijk een preek van 3 dagen.