TMO modemanagement doorn

ik ga in september aan de opleiding modemanagement beginnen aan de TMO. zie ook www.tmo.nl

hiervoor heb ik een half jaar makelaardy gedaan, helaas was dat niets voor mij.
nu werk ik even een halfjaartje en hiervoor heb ik de opleiding ondernemer detailhandel mbo gedaan en behaald, die was wel oke en sluit goed aan op het tmo.

wie doet ook de tmo en kan me er wat meer over vertellen.

Wat leuk! Ik ben naar ee nvoorlichting geweest en het leek me ontzettend leuk. Nu is het probleem dat het een particuliere school is en heel veel geld kost bladiebla dus moet nog wachten totdat ik 18 ben voordat ik van mn ouders met die opleiding mag beginnen.
Maar in Amsterdam heb je op de HvA ook een modeopleiding toch?
Mij lijkt deze in ieder geval onwijs leuk!

ja klopt maar dat is een hele andere opleiding, meer met ontwerpen enzo en daar liggen mijn intresses niet zo, plus dat dat nog verder weg is.

het kost idd een boel geld maar dat heb ik er wel voor over.

Ik geef je gelijk! Het lijkt me ook echt een super opleiding en in het 3e semester was het geloof ik mag je ook meedoen met een Modeshow etc.! Echt zooo gaaf !

Wat leuk!
IK ga daar ook september beginnen als het goed is…
Zit nu nog op me vwo dus ik moet wel eerst nog slagen
ga binnenkort daar proefstuderen

ja je mag er heel veel leuke dingen organiseren zoals oa de trendmodeshow

heb zoiets al eens vaker gedaan echt super!

ik wil ook op de TMO in september beginnen :slightly_smiling_face:, ik ga 6 februari proefstuderen. het lijkt mij echt een hele leuke school!

ik heb er vorige week een gesprek gehad omdat ik eigenlijk van mijn moeder in februari moest starten. maar dat gaat niet gebeuren haha.

maar het zag er super uit en past perfect bij mijn vooropleiding.

heb daar ook gekeken op de open dag, de opleiding en school vind ik echt super, was er helemaal verliefd op maar toen kwam ik daar en hoorde ik die afgestudeerde praten, naderhand, en het werk wat hun deden sprak mij niet echt aan… bedoel je doet dure opleiding vind ik dat je er ook wel zeker van mag zijn datje goede baan kunt krijgen later…maar dat is dus niet het geval,dat is jammer! dus ik ga iets anders doen;)

ik ben er ook bij de opendag geweest, en ook bij een trendshow. het zier er allemaal wel heel leuk uit enzo. maarjaa, het kost ook behoorlijk wat. en sowieso is de opleiding mij denk ik toch te economisch. toen heb ik gekijken op de site van de amfi. maar daar zou ik niet (direct) toegelaten worden, omdat ik het profiel C&M heb. dus nu nog maar even verder kijken.

Lijkt me wel leuk!=)
alleen zit ik nu in de 2de klas van het VWO dus moet ik nog even wachten :wink:
xx

dat vind ik echt onzin annelien.

dat je een dure opleiding hebt gedaan wil echt niet zeggen dat je dan meteen een topbaan krijgt!
je moet het nog altijd zelf doen en je zal waarschijnlijk onderaan moeten beginnen, zoals iedereen! en als je dus gewoon weg goede kwaliteiten hebt dan zal die topbaan er ooit wel komen, maar je moet er natuurlijk wel voor werken, wat is dat toch dat mensen denken dat ze meteen bovenaan kunnen beginnen! je moet het nog altijd zelf doen

hmm ik heb juist gehoord dat de de mensen die van de tmo afkomen juist wel een goede baan (in de mode) vinden, en veel bedrijven vragen ook afgestudeerde van de tmo dus ik denk dat je wel wat terug krijgt voor je geld :wink:

en tuurlijk je moet het altijd nog zelf doen haha

Ik ben afgelopen dinsdag naar de proefstudeerdag geweest en ga de 273 naar de inschrijfochtend!
Heb echt zin om daar te beginne (eerst slagen voor me vwo)
Het kan misschien dat t voor mij niet aan de heel moeilijke kant is omdat ik nu vwo doe met profiel e&m en m&o als keuzevak, maar als ik tijd over mocht hebben wil ik misschien italiaans erbij gaan leren voor mezelf (belangrijke taal in de mode)
Heb dr zin in!

T is volgens mij echt helemaal mijn ding, ik kan nooit zo goed kiezen, ik vind iets economisch leuk, maar houd ook wel van organiseren en k vind de creatieve vakken ook super (heb ook aan binnenhuisarchitect gedacht) maar toen ik van deze opleiding hoorde dacht ik! Eej dit is eigenlijk gewoon een combinatie van alles wat ik leuk vind en dat teruggekoppeld op de mode, waar ik ook nog eens ontzettend van houd! Tja en toen was ik verkocht (en duur ja) :wink:

ik heb precies het zelfde als jou robijntje!

grappig.

misschien is het leuk voor de mensen die hier aan willen beginnen msn uitwisselen dan kunnen we misschien samen kamer zoektocht houden e.d :stuck_out_tongue:

Ja nog even de laatste exames door en dan ga k beginne! Heb dr echt zin in!
Ik doe de versnelde propedeuse, dus ben ik in 3 jaar (als alles loopt volgens plan) klaar :stuck_out_tongue: Das ook wel lekker

hi !

ik heb een beetje zitten kijken naar TMO modemanagement opleiding en van Amsterdam, aan het AMFI de fashion&management opleiding.

hoe is de studie op TMO nu dan als ik vragen mag ? ;p
en wat denken jullie dat verschil is met het AMFI ?

xx.

Ik ga zelf er ook beginnen in September ! :slightly_smiling_face:

Ik was vandaga op onderwijsbeurs @Groningen. En nu ben ik echt verkocht =D, lijkt mijn zo’n leuke opleiding. Alleen zit ik nog in 3Vwo.