De nieuwe film “kankerlijers” is nu in de bios, maar wat vinden jullie nou eigenlijk van deze titel?
Ik vind het een erg vreemde titel.
De poster hangt bij ons op school.
Mensen zijn helemaal anti-met kanker schelden, en vervolgens gaan ze een film over mensen met kanker zo noemen.
Ik vind het persoonlijk een beetje uitlokken.
Ik vind het ook nogal een uitlokkende factor hebben. Juist dat mensen het gaan roepen en dan vervolgens naar die poster wijzen zo van: Daar kan het toch ook? Dat vind ik een beetje het probleem ervan.
Ik vind het een gruwelijk strakke titel.
Sowieso zijn het zijn daadwerkelijk ook kankerlijers.
En ik denk dat ze express voor deze titel gekozen hebben, omdat kankerlijers als scheldwoord wordt gebruik. En dat mensen zich nu gaan realiseren dat dat gewoon echt NIET kan.
Nou, ik vind het toch juist een omgekeerde werking hebben.
Nou, in feite is het woord kankerlijer geen scheldwoord natuurlijk. Misschien dat zo’n titel juist kan bijdragen aan dat feit, zodat mensen zich dat ook beseffen.
Dat denk ik niet.
Heb je de trailer wel gezien?
Het gaat om mensen die ook kanker hebben. En ik durf er alles op te zetten dat er sowieso een aantal in de film dood zullen gaan.
De lui die nu met kankerlijers schelden, zullen dan zoiets hebben van; ja fack. Dit is best erg.
Ik vind het een sterke titel. De hoofdrolspelers lijden immers ook aan kanker dus de titel klopt gewoon.
Misschien is dit wel de bedoeling van de titel.
Discussies uitlokken, mensen aan het denken zetten
Dit. Niet iedereen zoekt meteen trailer op als hij een filmtitel leest. Dusja, ik vind het een beetje grof.
Helemaal mee eens!
dit ja! kom op zeg het is maar een titel waar maak je je druk om.
En de titel geeft een beschrijving over de film, namelijk mensen die aan kanker lijden.
niks mis mee. als je kanker hebt ben je ook een kankerlijer.
Het woord kankerlijer is geen scheldwoord, mensen gebruiken het alleen als scheldwoord. Net als dat tering en jezus geen scheldwoorden zijn, maar mensen het wel zo gebruiken.
En als je kanker hebt, lijd je aan kanker dus ben je een kankerlijer.
Kortom: zeur niet zo haha.
Slimme titel, ik heb er respect voor. Ze willen juist met deze titel bereiken dat we topics openen en hierover praten, en dat lukt ze heel goed.