Tips?

hoi iedereen hier heb ik 2 artikels over engery drankjes het is gericht op kinderen van 8 tot 14. welke vinden jullie beter en hebben jullie ook nog tips?
dit is de eerste keer dat ik een artikel schrijf. ( ze zijn nog niet helemaal klaar maar een begin )
artikel 1 :

Red Bull, Rodeo, goldenpower ; hoe ze ook allemaal maar heten. Engerydrankjes. ze zijn een echte rage en dat al voor een paar jaar. Je ziet ze superveel op middelbare scholen. Veel mensen zeggen dat je er niet teveel van moet drinken maar is dit waar wat ze zeggen?

Populair
De drankjes zijn super populair onder jongeren en kinderen tussen de 8 en 21 jaar. Even snel naar de supermarkt in de pauze, het goedkoopste merk eruit pikken en weer terug naar school. Maar waarom is dit drankje nou de favoriet?

Allereerst omdat ze je oppeppen, dit komt door de stoffen cafeïne en taurine. Je krijgt door deze stoffen meer energie, betere aandacht voor de les en ze onderdrukken je slaap.

De tweede reden dat de drankjes zo populair zijn is dat ze invloed hebben op je hersenen en gedrag, zoals ‘stoer’ zijn. Het gedrag ‘stoer zijn’ laat vooral Red Bull zien , met reclame’s op de tv en de ‘stoere’ evenementen die zij sponsoren zoals skate en snowboard wedstrijden.

Gezondsheidszorg
Sommige deskundigen in de gezondheidszorg maken zich zorgen over de drankjes en de populariteit.
Uit verschillende testen is gebleken dat de drankjes geen schade brengen aan je gezondheid. Maar wat is dan wel het probleem?
Een paar blikjes per dag is niet erg maar als je al meer dan ± 4 drinkt zitten

Weetje
Dat 1 blikje engery van een kwart liter zo’n 80 mililgram bevat en gelijk staat aan 1 kop sterke koffie?
Dat bij gebruik van engery tijdens het sporten je kan uitdrogen?
Dat je bloeddruk heel snel kan stijgen door deze drankjes?
Dat als je teveel cafeïne binnenkrijgt last krijgt van trillende handen, niet kunnen slapen, angst en hartkloppingen?
Dat voor hartpatiënten deze drankjes gevaarlijk zijn?
Dat ze ‘smorgens ’ s middags en ’ s avonds worden gedronken?

Artikel 2

Pauze! Even snel naar de supermarkt om de hoek. Ze weten al precies wel gangpad en ze pikken het goedkoopste merk eruit. Voor de supermarkt nemen ze nog even snel een paar slokken uit de felgekleurde blikjes en gaan dan weer richting school.
De exacte cijfers van de verkoop van de blikjes zijn er nog niet. Maar dat het een echte rage is kun je wel zeggen! Waar je ook kijkt op school,je ziet altijd wel iemand met een blikje engery. Maar waarom zijn ze toch zo’n favoriet?
Ze peppen je op. Je krijgt meer engerie, betere aandacht voor de les en ze onderdrukken je slaap. . Dit komt onder andere door de stoffen Cafeïne en taurine. Deze stoffen hebben ook invloed op je hersenen en je gedrag ‘stoer zijn’. Dit laat vooral het merk Redbull zien met reclame’s op de tv en de evenementen die zij sponsoren zoals ; Skate en snowboard wedstrijden.

ik vind artikel 1 heel goed geschreven.

Artikel 2 leest als het opzetje voor artikel 1, dus artikel één is beter.

Je schrijfstijl is okee, goed toegankelijk voor kinderen. Het probleem is dat een conclusie mist, en dat je een aantal fouten erin hebt staan: zinnen die maar half af zijn of woorden die missen.
Maar het is zeker niet slecht!

[i]voor je doelgroep is artikel 1 beter,
maar artikel 2 is wat… concreter… leest ook wel fijn.

zoals hiervoor ook al gezegd word: er zit geen conclusie in je verhaal.

goed geschreven =D[/i]

Ik persoonlijk vind artikel 1 beter(ik val onder de doelgroep, ik ben namenlijk 13 :stuck_out_tongue: )
Het leest gemakkelijker en ik zou minder zin hebben om artikel 2 te lezen.
Ook de inhoud van 1 is wat beter.