tips?

Hee meiden, ik heb even een nieuw account aangemaakt.

Ik zit op de middelbare school in mijn examenjaar (4e) (ben vorig jaar al geslaagd, maar doe weer opnieuw examen op een hoger niveau) Ik ben 16 jaar en ben enorm verliefd op een jongen die een halfjaartje jonger is dan mij en hij zit in de 3e (hij woont een uur fietsen van mij). Hij is niet de jongen waar ieder meisje naar omkijkt (daar ben ik blij om) hij heeft wel veel zelfvertrouwen en in mijn ogen is hij perfect voor mij :flushed: .
Het probleem is ik durfde tot een paar weken geleden geen actie te ondernemen, mijn vriendinnen hebben me toch zover gekregen en ik wou dat ik dat in het begin van het schooljaar al had gedaan. We snappen best wel veel met elkaar en vorige week stuurde hij een selfie dat hij in zn bed lag met daarbij ‘gaat het alweer een beetje?’ (ik was misselijk van een dagje in de efteling) op één of ander manier vind ik dat eng… Ik heb nog nooit een echte relatie gehad. Ookal heb ik het gevoel dat hij me wel soortvan leuk vind, heb ik nog altijd het gevoel dat dat niet kan ‘wie vindt mij nou leuk?, ik ben lelijk en raar’ ‘hoe kan zo een leuke/knappe jongen MIJ nou leuk vinden!?’ Ik denk dat het een soort van verlatingsangst is. Ik ga dus nu van school en weet niet of ik hem nog een keer zie, ik ben te bescheiden om te vragen of hij een keer wil afspreken. En ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest en denk niet dat ik hem uit me hoofd kan krijgen. Ik kan er al een paar nachten slecht van slapen…
Wie heeft er tips?

Hoihoi,

Je kan er nu heel erg over in gaan zitten om hem een keertje me uit te vragen, wat ik zeker snap hoor. Ik ben ook niet zo een iemand die zoiets gewoon doet. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. en mocht hij je afwijzen, no problem, je gaat toch van die school. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen aangezien je ook het gevoel krijgt dat hij jou wel ziet zitten.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Liefs van mij.

ps: Succes en laat me even weten wat je hebt gedaan.

Ik denk niet dat het verlatingsangst is maar gewoon onzekerheid. En als je het niet vraagt blijf je altijd met die onzekerheid zitten. Als hij nee zegt, jammer dan, heeft hij iets misgelopen.