Tips voor uitgedroogd haar

Hey meiden.
Ik dacht, ik vraag het even hier, want ik kan het nergens anders vinden.

Ik stijl nu al zowat 3 jaar lang mijn haren, als het niet langer is. Vroeger had ik hele mooie (lange) krullen (die krullen zijn nu helemaal weg, mijn haar is lelijk pluizend, met wat slag erin). Maar sinds ik naar de kapper ben geweest (februari) is het niet meer langer geworden (ik had het tot mijn schouders laten knippen). Mijn haren groeien nog wel gewoon natuurlijk, alleen het breekt steeds af waardoor het dus niet langer wordt.
Ik wil nu dus heel erg graag gaan stoppen met stijlen, maar dit is moeilijk omdat het een soort van ‘verslaving’ is geworden. En mijn haren zien er écht niet uit als ik het niet gestijld heb. Dus ik wou even aan jullie vragen of jullie misschien tips voor mij hebben om mijn haren te doen, zodat het niet heel erg opvalt dat ik het niet meer stijl. Ik fohn het nog wel, zodat het nog een beetje normaal zit. Alleen het probleem is dat mijn haarpunten helemaal gespleten zijn en gewoon verschrikkelijk lelijk eruit zien.

Weten jullie misschien wat ik zou kunnen doen om mijn haar weer gezonder te krijgen? En hoe ik het zou kunnen dragen?

Bedankt alvast!

Je kunt je haar zo doen dat het niet opvalt dat het niet gestijld is, bijvoorbeeld een vlecht of een knot.

En qua verzorging minder wassen en ook met een heel erg milde shampoo, liefst zonder SLS.
Om het te voeden kun je er 's morgens voor het wassen even een kwartiertje - half uurtje wat kokosolie in smeren (de olie die het meest op de natuurlijke olien in je haar lijkt).
Even laten zitten als een masker en er dan uit wassen. Word je haar heel erg verzorgd en glimmend van.

En die gespleten punten zou je er toch echt af moeten laten knippen, want het gaat niet zomaar weer terug. Kun je gelijk de kapper om advies vragen.

Bedankt voor je reactie!

Ja dat is misschien wel het verstandigste, alleen het probleem is dat mijn haren nu al veel te kort zijn… Als ik het dan nog laat knippen wordt het dus nog korter.

De enige oplossing voor gespleten haarpunten is afknippen, hoe moeilijk dat ook kan zijn… Bedenk je dat je daarna weer mooi, gezond lang haar kunt krijgen :slight_smile:
Verder is inderdaad een haarmasker van kokosolie super goed voor je haar, lees anders even dit artikel voor meer informatie: http://www.beautygloss.nl…ade-kokosolie-haarmasker/

ik heb ook heel droog haar maar het kan echt niet aan gespleten haarpunten liggen bij mij want die zijn er dus helemaal afgeknipt, er is zo’n 15 cm vanaf gegaan… maar kokosolie zou dus helpen?

verzorgen verzorgen verzorgen
conditioner masker goede shampoo treatments ALLES

OH had ik ook, moet je dit even proberen, bij mij ging het toen gelijk weg:
Ei, mayonaise en olie bij elkaar mengen en dan in je haar doen, 10 minuten laten zitten, eraf wassen en wel even met shampoo erna zodat je haar niet stinkt.

@ Cortana, die komt heel goed uit. Ik had al vaker gehoord dat kokosolie heel goed is voor je haar. Ik zal donderdag eens kijken in de stad :’)

De droge stukken er af knippen inderdaad… En dan niet meer stijlen + blijven verzorgen. In het begin misschien wennen dat het niet stijl is, maar je komt er vanzelf achter door middel van welke producten je haar er het best uit ziet : )
Geloof me, ik had een hekel aan mijn natuurlijke haar, en nu hou ik er van! Het was helemaal kapot van het stijlen, nu heb ik een mooie bos krullen die (bijna) niet pluizig zijn.

kokosolie kun je bij de Tuinen krijgen trouwens.
Heet daar coconut cooking cream (staat ook bij de etenswaren).
Is gewoon pure kokosolie.

Ik zou ECHT stoppen met stijlen! Ik denk ook dat je heel veel haarmaskertjes moet gebruiken, bijvoorbeeld olijfolie of mayonaise. Die stijltang moet je gewoon weggooien, dan kan je je haar in ieder geval ook niet meer steilen haha! Als je haar echt niet goed zit doe je het heel makkelijk in een staartje of vlecht maar als je ongeveer 1 maandje lang olijfolie in je haar smeert als masker, heb je daar geen last meer van. Dus zet hem op haha!

Ik heb ook heel droog haar, vooral in de puntjes. Ik heb daarvoor ook het masker met kokos olie geprobeerd, maar ik zag echt totaal geen verschil dus 's NAP niet dat iedereen er zo enthousiast over is… Het enige Warren beetje helpt bij mij is niet meer stijlen en ook niet meer föhnen.

Bedankt voor de reacties! Ik ga het zeker eens proberen :’)
Mijn stijltang is kapot dus dat komt goed uit haha.

Heb je het wel goed gebruikt dan? Want je moet je haren van te voren nat maken, en dan de kokosolie in laten trekken, een uur lang (of langer). Daarna moet je het weer uitwassen met shampoo.

Olijfolie in je haar doen en een tijdje erin laten en dan goed uitspoelen met shampoo helpt bij mij wel en serums erin doen na het douchen.

Styletang opbergen bij je ouders in de kast.
Of laat je Mams hem verstoppen zodat je er net meer bij kan.
En je haar goed gaat verzorgen met de juiste producten.

zoekfunctie aub