Tips voor toekomstige rechtenstudenten?

Hiiii,

Na de zomervakantie ga ik beginnen aan de studie Rechtsgeleerdheid aan Tilburg University! Ik heb er onwijs veel zin in en heb enorm mijn best gedaan om zoveel mogelijk kennis te vergaren over de studie. Ik heb meeloopdagen bijgewoond, webinars gevolgd en heb bovendien ook vragen gesteld aan mijn neef die nu in zijn 2e jaar van Fiscaal Recht zit (eerste jaar Rechtsgeleerdheid en Fiscaal Recht zijn hetzelfde).

Hebben jullie misschien leertips voor de studie? Hoe leer ik efficiënt voor de toets? Hoe zit het met samenvattingen? Krijg je die soms van de universiteit of maak/koop je die zelf? Hoe zit het met de studielast per vak? Is er bijvoorbeeld een expliciet aantal bladzijdes die je per vak wekelijks moet lezen? Hoe zorg ik ervoor dat ik alles bij kan houden?

Ik heb enorm veel vragen haha! Mijn neef praat heel enthousiast over de studie, maar danst een beetje om mijn vragen heen. Daarom is het misschien goed als ik het aan jullie vraag.

Ik weet trouwens dat er een andere topic bestaat over Rechtsgeleerdheid, maar die heeft 3000 posts. Dit is misschien specifieker en beknopter.

Dit forum is alleen een beetje dood. Misschien kan je via de opleiding met studenten in contact komen uit het eerste / tweede jaar, of kijk eens op Facebook.

Klopt, misschien zou ik dat beter kunnen proberen ja

Als het goed is, is er een Whatsappgroep voor eerstejaarsstudenten? Tenminste bij de uvt heb je voor meerdere jaarlagen een groep op WhatsApp. Je moet even naar je aanmeldingsformulier kijken. En mocht het niet zo zijn, dan kun je via de student desk in contact komen met een student.