Tips voor tijdschriften & websites om inspiratie te zoeken

Ik heb zonet even gezocht, maar ik kon geen topic over dit onderwerp vinden.

Ik ben bezig met een inspiratie boek, dus een boek met beelden en teksten waaruit ik inspiratie kan halen. Ik wil deze inspiratie zowel van internet als uit tijdschriften en musea halen, maar weet nog niet echt precies welke sites & tijdschriften ik daarvoor goed kan gebruiken.

Heeft iemand tips voor goede tijdschriften (fotografie, mode, design, kunst, noem maar op alles kan) en sites met foto’s met een redelijke/goede resolutie?

Liefs!

Kijk even op Behance (volgens mij behance.net) :slightly_smiling_face: Daar staan heel veel super gave grafische portfolio op. En je kunt volgens mij de Linda ook als goeie inspiratie gebruiken :grinning:

Bedankt! Behance.net lijkt me een fijne site!

Ik gebruik meestal gewoon Tumblr, Weheartit of Pinterest, de standaard meuk haha.

Op Boredpanda staan ook gave dingen, maar dit zijn vooral projecten die mensen zelf hebben gemaakt en dan op de site zetten, vaak met prachtige resultaten. Misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

@eva Dankjewel! Boredpanda heb ik denk ik wel wat aan! TUmblrfoto’s enzo hebben een hele lage resolutie en die kan ik niet groot uitprinten tenzij ik ze op google in het groot kan vinden… Dus daar heb ik helaas niks aan (gebruik het verder zelf ook altijd namelijk)

Flow is ook een leuk tijdschrift waar je inspiratie in op kunt doen!

Bedankt, maar dat is helaas net niet het soort tijdschrift wat ik hiervoor zoek.

pinterest. pinterest. pinterest.
Foto’s zijn niet allemaal even scherp, maar vaak zitten er ook goede tussen.

@Sprinkle, Heb je dan misschien tips voor borden? Ben namelijk niet erg bekend met pinterest

Even een up! Ik zoek namelijk nog steeds beeldmateriaal!

UP!

Ik zou als ik jou was, gewoon een aantal tijdschriften kopen die jij leuk vindt. Of eens de krant van je vader openslaan. Knippen en plakken maar!

Ik heb ook een inspiratie boek gehad en meestal stuiterde ik gewoon ergens op Wat ik leuk vondt. Een kaartje bijvoorbeeld. Of een poster dat ik zag, dan maakte ik er een foto van op mijn telefoon.