Tips voor sollicitatie bij H&M?

Nou, het zit zo.

Ik heb gesolliciteerd bij H&M, en mag vrijdag op gesprek komen.
Hoewel ik al best wat ervaring heb met solliciteren, en ook redelijk wat werkervaring, heb ik echt geen idee:

• Wat ik aan moet trekken;
  • Wat er van mij verwacht wordt;
  • Of er misschien dingen zijn die ze willen horen;
  • Wat ik voor uurloon kan vragen.

Meer tips zijn ook welkom, hihi.

wat kleding betreft, wat nu een beetje in de mode is? wat je ook vaak bij de hennes ziet, dus blazertjes, van die (nep)leren broeken ( nee niet die foute :’) ) zulk soort dingen (:

• Gewone kleren die je leuk vind
  • licht eraan welke taak je krijgt?
  • school uren, waarom wil je er werken
  • uurloon krijg je, kan je niet zelf bepalen?

kijk dit is een outfit van een meisje hier op girlscene! ( brendavannoort heet ze geloof ik op gs?)

http://usercontent.hypeed.com/30/06/3006fd94614a3e966c05d6c4035ed31ded53ac96-480.jpg

zoiets maar dan wat simpeler? :stuck_out_tongue: dus bijv. zonder die tas enz.

ho waarom druk ik op citeer ._.

• Wat ik aan moet trekken; - h&m kleding ^^
  • Wat er van mij verwacht wordt; - ligt eraan wat je moet doen .
  • Of er misschien dingen zijn die ze willen horen; - dingen zoals wanneer je kan werken en waarom enzo?
  • Wat ik voor uurloon kan vragen. - dat bepaal je niet zelf.

In het telefoongesprek werd mij gevraagd wat ik zo ongeveer per uur zou willen verdienen…? Ik heb toen gezegd dat we dat open zouden laten en dat we daar bij het gesprek wel op terug zouden komen, dus het lijkt mij dat ik eisen kan stellen?

• Wat ik aan moet trekken; Leuke, vlotte kleding, ook wat van H&M. een blazer
    doet het inderdaad goed met een skinny en laarsjes zou ik doen.
  • Wat er van mij verwacht wordt; tijdens het gesprek dat je jezelf bent maar wel jezelf van je beste kant laat zien. gewoon enthausiast zijn! en voor in de winkel denk ik dat je nieuw goed erin moet hangen, kassa draaien etc.
  • Of er misschien dingen zijn die ze willen horen; goede eigenschappen van jou, waarom je daar wil werken en eventueel minpunten van jezelf
  • Wat ik voor uurloon kan vragen. uurloon word meestal voor je bepaald…

dan zou ik iets meer doen dan het minimum loon. stel het minimumloon is 3,23 misschien dat je dan zegt 3,50 ofzo. of gewoon dat je minstens het minimumloon wilt verdienen.

Met wat er van mij verwacht wordt, bedoelde ik inderdaad in het gesprek.
Een vriend van me vertelde namelijk dat ik iemand advies zou moeten gaan geven, over de H&M-kleding. Weet niet of dat waar is, daarom vroeg ik het namelijk.

Ik ben zeventien, op internet staat dat het minimumloon ongeveer ¤3,65 is en ze weten al dat ik hiervoor ¤4,50 verdiende…

Dan zou ik weer 4,50 vragen.

Ik zou zeggen ‘Ik weet dat het minimum loon 3,65 is, maar hiervoor verdiende ik 4,50, dus rond dta bedrag zou wel fijn zijn’ ofzoiets.

ze willen altijd horen dat je flexibel bent, dus dat je vaak kan werken etc.
en dat je goed met mensen (samen) kan werken, dat je spontaan bent, vriendelijk, etc.

Alright. Heel erg bedankt!

Ik was sowieso van plan een blazer te dragen (wel zo netjes bij sollicitatie) maar wist niet hoe te combineren haha.

een ding heb gehoord dat H&M echt bagger verdient :stuck_out_tongue: en kleed je gewoon een beetje casual :slightly_smiling_face: succes!

Ik ben 't bagger verdienen wel zat, dus als het niet meer dan 4 euro wordt doe ik het sowieso niet.

nou daar zou ik niet op rekenen :stuck_out_tongue: een meisje van 18 die ik ken verdiend hier in Lelystad iets van 3.70 ofz :open_mouth:

ps: vraag het gewoon eventjes of zoek of je het op internet kunt vinden :slightly_smiling_face: