Haai mensen!
Hier op girlscene zie ik steeds meer mensen die een verhaal schrijven, maar het nooit afmaken (heb ik zelf ook hoor , maar het is wel irritant geworden nu het aantal ver tien voudigd is!!), het te overdreven maken, geen goede (correcte) spelling gebruiken, enz.
Ik dacht: laat ik eens een topic maken, waardoor we die mensen al het commentaar besparen.
Zelf heb ik ook 2 verhalen geschreven. Eentje heb ik trouw afgemaakt en de ander ben ik mee gestopt, omdat er te weinig lezers waren en dus ook te weinig motivatie was. Elke schrijver weet het: complimenten, trouwe lezers en opbouwend kritiek stimuleren je om door te schrijven!
Mijn gedachten achter dit topic was; laten we elkaar tips geven, zodat je beter leert schrijven ( ik snap nog steeds níks van alinea’s bijvoorbeeld en ik zie genoeg mensen die nog nooit van hoofdletters en leestekens hebben gehoord), inspiratie bronnen deelt, tips geeft voor de start en opbouw van een verhaal/column enz.
Misschien helpt dat veel mensen die graag iets willen schrijven maar niet alles snappen/mensen die ergens mee begonnen zijn maar het onleesbaar hebben geschreven. Vragen stellen mag hier dus ook, hè!
Edit Pivmod - ik presenteer u met trots:
Waar alle tips overzichtelijk staan met een linkje naar het originele bericht, yay. Probeer bij het submitten van een tip ook even duidelijk aan te geven waar het over gaat, dan is het makkelijker voor anderen als ze willen filteren.