Tips voor Paintball gezocht

Ik ga aankomende zaterdag voor het eerst in m’n leven paintballen en ik ben heel erg bang voor de pijn. Ik weet van mezelf dat ik kleinzerig ben en wil mezelf dus zo goed mogelijk beschermen. Heeft iemand ervaring met paintball en eventuele tips?

Ik denk dan zo veel mogelijk bedekken? Geen idee, heb het zelf ook nog nooit gedaan

Zo veel mogelijk bedekken inderdaad, ook wat dikkere kleding wil nog wel eens helpen. Maar vraag jezelf eens af: wil je het wel echt? want het doet inderdaad soms flink pijn. en als jij van jezelf al zegt dat je kleinzerig bent weet ik niet of het wel iets voor jou is? het is wel heel leuk btw.

In het begin is het doodeng omdat je bang bent voor de pijn en het eerste ‘‘schot’’ is altijd ZO pijnlijk, maar na een tijdje is het superleuk! Denk aan je hals en handen, zo veel mogelijk bedekken inderdaad. Draag je een bril? Houd daar rekening mee want je moet een enorme helm op. En neem doekjes mee omdat de verf best vies is en overal kan komen. Het geweer is best zwaar trouwens in je handen.