tips voor ons

is dit legaal of illegaal?
  • legaal
  • illegaal
  • geen idee

0 stemmers

hey mij hier,

ik heb een vraagje voor jullie :upside_down_face: ik en mijn nicht zijn allebei 12. wij willen graag bijbaantje. dus kwamen we op het idee om een boodschappenservice te doen. voor de bejaardenmensen boodschappen doen. nou we zijn het plan aan het uitwerken enz. we zijn foldertjes aan het maken. en morgen gaan wij bij mij oma langs. vrij jongen oma. voor tips en of zij nog iets weet. maar mijn vraag aan jullie is dus… hebben jullie nog tips voor ons? over een bijbaantje misschien of over de boodschappenservice. alles is welkom.

xx ons. ps. als het kan zo snel mogelijk reageren
love julliee :hugs:

Voor heel veel dingen heb je een vergunning nodig.
Je mag bijvoorbeeld ook niet zomaar bij mensen aanbellen om cupcakes te verkopen, dus ik zou van tevoren wel goed uitzoeken of wat jullie willen doen wel legaal is… Kan je een hoop gedoe schelen!

ja waar kan ik dat op uit zoeken

Ben jel wel zeker dat je zoiets kan aangaan?

Meestal als je boodschappen gaat meenemen voor anderen, moet je zien WAT je meebrengt.
Sommige willen specifiek 1 ding hebben maar communiceren niet duidelijk. Bv. ik wil graag wat hagelslag en dan kom je af met het witte merk terwijl ze ABSOLUUT vroeg voor een merk.

Mensen kunnen nogal slecht communiceren soms.
Wat als ze geld geven maar je komt tekort? Ga je geld op voorhand vragen of deo je dat achteraf? Wat als ze geen geld bij hebben?
en wat als er iets willen en het is in promotie als je net 1 extra koopt. mag/kan je dat wel doen om voor hun te beslissen. Wat als ze niet akkoord gaan dat je ‘zomaar’ de actie doet zonder toestemming.
de verantwoordelijkheid met geld zou ik niet snel in handen leggen van 12-jarige om eerlijk te zijn.

Wat je dan zou kunnen doen, is alle producten van bijv. Albert Heijn als een catalogus uitprinten, zodat de ouderen aan kunnen kruisen wat ze nodig hebben. Dan heb je zekerheid dat ze de juiste producten in huis krijgen.

Ik vermoed dat als je een bedrijf wilt starten hierin, dat je dan bij de Kamer van Koophandel (kvk) je moet laten registreren en je businessplan moet goedkeuren.
Daarbij komen ook legale aspecten aan bod.

Ik weet de details niet, maar ik vermoed dat dit niet geheel legaal is.

Kunnen jullie geen geld verdienen met klusjes thuis doen? Als jij en je nichtje thuis uitleggen dat jullie graag willen werken maar nog te jong zijn voor een echt baantje, willen jullie ouders misschien wel meewerken. En anders nog even volhouden totdat jouw nichtje en jij 13 zijn, vanaf jullie 13de mogen jullie folders rondbrengen. Als jullie slim zijn melden jullie je nu alvast aan, dan hoef je minder lang te wachten wanneer jullie 13 zijn.

Wauw, een overload aan het woordje jullie, sorry haha