Tips voor mooi Tekenen

Heejj!

Ik teken al best lang (niet dat ik suepr goed ben ofzo hoor;)) en ik teken vooral portretten van mensen, maar zouden jullie mij tips kunnen geven waardoor ik mijn tekeningen wat realistischer zou kunnen maken, bijvoorbeeld hoe je de ogen het best kan tekenen…:wink: Nouja, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

ogen ovaal
hoofd: teken een ovaal met een kruis (+) dwars door het midden, op de middenlijk moeten de ogen liggen

Kijk goed naar je eigen ogen.

Ik teken meestal met een gewoon of een hb potlood.
voor schaduw en donkere/gotich tekeningen zou ik houtskool potloden pakken en voor bloemen enzo aqrael potloden voor mange/anime/bishjou zou ik fineliners of gewoon een schoolkroontjes pen pakken met (watervaste)inkt.
:couplekiss_man_woman: Dayenna
p.s. note me voor meer tips

Bedankt! Ik post binnenkort wel ff wat van mijn tekeningen, dan kunnen jullie beter zien waar ik aan moet werken;)

ik heb je al wat tips gegeven en ik ben toch (nog steeds :p) benieuwd naar je tekeningen dus post gewoon wat! :grinning: haha, geeft niks als het ‘niet goed genoeg is’, of als het nog niet af is, POST GEWOON! :headbang2

Ik ben nu bezig met een tekening;) Ik heb alleen eigenlijk geen idee hoe ik ietes moet posten… :anguished:?

dan moet je eerst je foto/plaatje uploaden via een site, bijvoorbeeld imageshack.us
dan krijg je een aantal links (of urls ofzoiets), en dan staat er achter 1tje ‘forum’, en dan neem je die link en die zet je dan hier neer, en daar is je plaatje :slightly_smiling_face: klinkt misschien beetje vaag maar je moet het even doorhebben hoe je dat moet doen :stuck_out_tongue: kben benieuwd :grinning:

Okee, bedankt, ik post morgen mijn tekening;)

oke :grinning:

http://img89.imageshack.us/img89/8015/p1020802gr0.th.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/5757/p1020783bn1.th.jpg

Ik krijg ze niet groter, als je de tekeningen beter wilt bekijken, klik dan op het plaatje;)

Hmm ik weet niet of het de bedoeling was om dat achterste huis 2de dus perspectief te tekenen?? Mischien wat letten op de diepte(s)

Nee, dat was niet echt de bedoeling;) Maar ik kan er misschien wel mee werken;)

Kj

wat Dayenna zegt klopt wel ja :slightly_smiling_face:
en dat oog is opzich wel goed, alleen het lijkt een beetje alsof ie scheel kijkt.
en dat lijntje boven het oog dat is goed dat je dat hebt getekend (vaak tekenen mensen dat niet), alleen misschien kan je meer met schaduw werken, want nu staat het lijntje er zo als een lijn. en ook de onderwimpers zijn erg lijnerig en duidelijk, terwijl als je naar je eigen oog kijkt dan krijg je ze nooit zo dik (ook niet met laaaagen mascara :p). Maar buiten dat vind’k hem best mooi :slightly_smiling_face:

Gewoon tekenen wat je ziet klinkt moeilijk maar ik heb er toen wel wat aangehad.
Bijvoorbeeld het licht puntje bij de iris is in het echt ook niet omlijnd (neem ik aan) en de wimpers zijn ook dunner en staan niet allemaal naar rechts enzo als je op die kleine dingentjes let dan lijkt het misschien ook net wat realistischer.
Ik vind ze in ieder geval mooi

Niet dat ik zelf zo goed ben maar vind het gewoon leuk om te doen en misschien heb je er iets aan :wink:

Thanx
en ja dat zou ik ook doen :stuck_out_tongue:

als je nou is ‘ogen’, of ‘oog’, of ‘eye’ ofzo intypt bij google afbeeldingen kom je heel veel goede voorbeeldjes tegen (ik heb zelf ook een oog getekend een keer, kheb daar ook een plaatje daarvan gebruikt). Maar vaak is de iris wel een beetje omlijnd, iniedergeval donkerder. niet helemaal lijn, maar wel uitgevaagd enzo. maar wat _Tamaraa ook zei; tekenen wat je ziet. dat wordt tegen mij ook altijd gezegd: Teken wat je ziet, niet wat je weet. Je weet namelijk dat er wimpers zitten, maar zie je die ook echt goed?

Ik teken aparte lichaamsdelen, handen, hoofden, armen maar dan los van mekaar om te oefenen, en ik heb het geleert realistischer te maken door goed naar mezelf te kijken (rekening houden met vormen, schaduw enz.)

Inderdaad, veel naar plaatjes van ogen kijken en ook vanuit een ander aanzicht het oog proberen te teken. Bijvoorbeeld vanaf de zijkant. Wat ook handig is, is om gewoon een spiegeltje bij je te hebben en heeeel veel kijken voordat je tekent. Dat is toch wel een van de beste manieren om het te leren lijkt me, veel kijken en gewoon DOEN! Veel oefening baart kunst he :wink:, en met licht/donker kun je ook heel veel doen. Kijk maar eens waar het licht allemaal op valt, de schaduwen enzo :slightly_smiling_face: