Tips voor Londen

Hee meiden! Volgende week ga ik vier dagen naar Londen en daar heb ik natuurlijk heel veel zin in. Nu heb ik zelf al een aantal leuke dingen opgezocht om te gaan doen, maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben. Winkels, adresjes om te eten, musea… Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt!!

Buckingham Palace
Harrods
Hamleys(hele grote speelgoedwinkel)
Covent Graden
Camden Market
Hyde park

big ben
london eye

Sowieso ja.

eens met jouw signature :bowing_man:

ot: Primark, + Windsor Castle vond ik echt heel indrukwekkend.

Abercrombie&Fitch :drooling_face:

Oh ik ga ook volgende week!

Nou sowieso moet je naar de starbucks, maar dat had je zelf vast ook wel bedacht x]
Je hebt ook heeuuul veel indiase restaurantjes in londen, hebben ze ook vet lekker eten.

Verder zou ik een aantal parken bezoeken, bijvoorbeeld Hyde Park met Speaker’s Corner, echt geniaal is dat.

Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis moet je naar het British Museum gaan, maar als je meer van kunst houdt kan je beter naar de National Gallery gaan, en voor moderne kunst naar het Tate.

Voor marktjes en antiek moet je naar Portobello Road, en voor bijzondere kleine winkeltjes en marktkraampjes met veel tweedehands kleding en spullen naar Camden Market.

Qua winkelen moet je naar Selfridges gaan, heb je hele leuke merken. Verder is er ook nog Harrods, maar dat is meer leuk om te kijken dan om echt dingen te kopen, daar is het namelijk belachelijk duur. Piccadilly is ook een hele leuke straat, waar onder andere Fortnum & Mason zit.
Voor de grote winkelketens moet je naar Oxford Street. Regent Street is ook best leuk, maar wel wat duurder. Soho is ook leuk om te kijken. Bond Street is ook wel leuk, met Savile Row enzo, allemaal van die kakkerwinkels.

Verder kan je nog even kijken op www.londonwalks.com, er zijn in londen namelijk verschillende begeleide wandelingen. Er is bijvoorbeeld een Beatles Walk, een Harry Potter Walk, een Shakespeare Walk, etc etc.

Dat zijn de dingen die ik zelf vorig jaar in londen heb gedaan, verder weet ik ook nog niet zo goed waar ik heen moet.
Veel plezier!

Oh en nog even een tip
Ik weet niet of je dat al hebt, maar voor de tubes is het heeuuuul handig om een Oyster Card te hebben. Dan kan je namelijk elke keer gewoon doorlopen, en hoef je niet steeds een kaartje te kopen. Daar zijn namelijk GIGANTISCHE rijen voor.
Die kan je geloof ik op internet bestellen, voor een bepaalde tijdsduur.
Ik weet niet of je het nog op zo’n korte termijn kan bestellen, maar ik zou er nog wel even naar kijken.

Hamleys!
Harrods!
Buckingham Palace
Madame Tussauds
Big Ben
London Eye
de metro hahaha
Covent Garden
dat huis van mr Dickens
Piccadilly circus!

Veel plezier, het is er echt geweldig.

Madame tussauds en londen dungeon lijkt me echt vetleuk :grinning:
Ik ga in augustus 4 dagen yay :3

oxford streett
madame taussauds

Voor de Primark volgensmij bij Marble Arch uitstappen:

http://www.metrokaarten.nl/Images/londen_metrokaart.gif

Ik heb er 1 uur voor gelopen toen ik bij Oxford uitapte…

*zucht*
Ik heb al honderd keer gereageerd op zo’n topic. Zoekfunctie?

Anyway, hier nog eens:

• Abercrombie & Fitch
  • Primark
  • Science Museum
  • British Museum
  • Oxford Street
  • Hyde Park
  • Covent Garden
  • David & Goliath
  • London Bridge

als je naar een musical wil, sister act!

Bedankt voor alle tips! Hier ga ik zeker iets mee doen. :wink: