Tips voor leren

Hooi dames,

Ik heb echt dringende tips nodig. Ik zit nu in mijn examenjaar en ik heb over 2 weken een toetsweek.
Ik ben al vanaf vorige week begonnen maar ik weet niet hoe ik het precies moet leren. Bijvoorbeeld voor geschiedenis ik ben nu al kwijt wat ik geleerd had. En ik snap niet hoe ik economie moet leren is het nou stampen of wat? Want ik leer letterlijk precies elke woord dat er in komt !!

Hoor het graag
groetjes

heey ik doe ook economie ::slightly_smiling_face:
binnenkort ook toetsweek en ik ben ook al begonnen.
Sommige vakken vat ik samen op mijn pc omdat je sommige dingen in je handboek en sommige in je cursus moet leren dus vind ik dat echt handig, gewoon afprinten nadien en leren maar. Voor sommige vakken zoals geschiedenis is dit echt veel te veel leerstof :wink: dus ik leer het gewoon vanbuiten en herhaal het echt heel veel bv als je geboortedatas van meerdere personen moet leren kan je tegen je eigen ‘vertellen’ “persoon 2” 1965 en ondertussen was persoon 1 dit aan het doen en was persoon 3 nog niet geboren enzoverder…
voor economie vat ik ook veel samen, maar maak ik vooral heel veel oefeningen. Er is zo een site 'wezoozacademy" en daar leggen ze alles nog eens uit in filmpjes en kan je ook extra oefeningen maken … erg handig !
SUCCES!