Tips voor kamer-verbouwing?

Ik ga in de meivakantie m’n kamer helemaal verbouwen. Ik krijg nieuwe muren (behang of verf?), nieuwe vloerbedekking, nieuwe meubels, etc.
Alleen ben ik dus echt hartstikke inspiratieloos als het gaat om kleuren enzo. Ik weet niet wat voor behang/verf ik moet nemen, en vloerbeddeking enzo heb ik ook geen flauw idee van wat ik wil, dus mijn vraag nu; of jullie misschien tips hebben wat leuk is voor in m’n nieuwe kamer.

enja, ik weet dat hier al heel veel topics over zijn, maar die heb ik zowat allemaal al bekeken, en zijn niet meer recent.

:slightly_smiling_face:

Leuk dat je je kamer gaat veranderen, ik ga het namelijk ook doen, in de zomervakantie, althans.
Ik heb als voorbereiding voor de verandering van mijn nieuwe kamer al heel veel opgezocht enzo, dus ik kan je wel helpen.

Kijk maar is op deze site, die zal je al heel wat helpen:

http://www.oddity.nl/workshop/
Op de site hierboven vind je een soort van online workshop, het is echt heel handig! Het laat je al de stappen doorlopen van hoe je het ontwerp en al moet aanpakken.

En natuurlijk op Girlscene zelf vind je al heel wat tips!

Maar ikzelf zal je ook al wat wegwijs brengen.

De meubels
---------------
Voor de meubels kan je misschien eens een kijkje nemen op de site van Ikea. Wil je voor het bed een bedbank, hemelbed, een simpele eenpersoonsbed of een tweepersoonsbed? Het kan allemaal! Je kan het ook eens googlen als je wil. En wat dacht je van een soort van kaptafel, het is heel leuk en handig. Je kan ook -als je kamer groot genoeg is- een soort van zit/relaxhoekje maken door middel van een zetel of een fatboy ofzoiets en dan bedekken met verschillende kussens. Tenslotte heb je ook nog je bureau. Hoe moet die eruitzien? Wit, zwart, lichthout,…? Moet ie groot of klein zijn?

De muren
-------------
Zoals je al zei wil je je muren ook een make-over geven. Ik zou persoonlijk eens een kijkje gaan nemen in een verf/behangwinkel, daar zouden ze je al kunnen helpen. Je mag (meestal) een behangboek ofzoiets mee naar huis nemen om even te kijken wat er allemaal is. Kijk ook eens hier op girlscene bij lifestyle/je kamer en daar vind je een leuk topic over wat voor invloed kleuren op je kunnen hebben. Persoonlijk vind ik het ook erg moeilijk om de kleur te bepalen van m’n eigen kamer. Het leukste -vind ik zelf, dan- om je kamer te verven, maar wat ook leuk is, is een stuk van een muur in barokbehang te laten zetten. Om je muren verder dan nog op te fleuren kan je van die hele grote posters zetten (je weet wel, die echt over heel je muur gaan) , posters in gewoon formaat of interieurstickers. (Als je niet zo goed weet over wat ik het heb, kijk dan eens op deze site: http://www.zuuz.nl) Wat ook leuk is, zijn spiegels, met het voordeel dat die je kamer optisch laten vergroten!

De stoffen (of hoe je dat ook noemt)
-------------------------------------------
Leuke gordijntjes geven je kamer ook een heel andere uitstraling. Zware gordijnen laten je kamer kleiner ogen, dus wat dacht je van voile gordijntjes? Ik vind ze wel iets hebben. Verder kan je ook nog je bed versieren met stoffen. Bv. bij een hemelbed kan je er gordijntjes rond hangen of een klamboe (lees: muskietennet) rond doen.

Belichting
------------
Belichting is noodzakelijk bij een kamer, het laat je kamer trouwens ook nog eens groter ogen! Allereerst heb je het ‘hoofdlicht’ zoals ik het noem. Je kan kiezen voor een kroonluchter of een ander model. Google maar eens en je kan mooie lampen vinden. Denk ook eens na aan een nachtlampje of een bureaulampje. Wat ook nog een leuk idee is, zijn van die lampen met bv. een roze schijn.

Vloer
------
Je zei al dat je een nieuwe vloerbekleding mocht hebben. Dus google het eens en dan kan je al eens kijken welke soorten ze hebben. Je kan ook eventueel enkele tapijten zetten, voor de extra gezelligheid.

Overige
-----------
Accesoires zijn heel belangrijk! Die vind je in de xenos, blokker,… kortom overal! Wat dacht je van een boedhabeeldje, kaarsjes, kandelaars, een klok, een wekker,…
Er zijn talloze soorten accesoires.
Verder kan de opmaak van je bed je kamer ook een heel andere uitstraling geven. Wat ik persoonlijk heel mooi vind, is verschillende lagen op het bed. Niet enkel een dekbedovertrek maar ook nog een quilt en andere lakens. En niet te vergeten: veel kussens voor de gezelligheid. Wat ik ook nog heel mooi vind is bv. voor de afwerking een (nep) roos op je bed. Kwestie van eigen smaak, maar ik vind het romantisch en mooi ogen.

Nou ja, dit was het zo’n beetje.
Ik hoop dat ik geholpen heb!
Ik zou je ook heel graag via een privébericht ofzo je willen helpen met vanalles en een heel ontwerp voor je willen maken. Als je zo’n beetje zegt welke stijl je wilt!
Ik zou het echt heel graag voor je willen doen…
Dusseuh… Stuur me maar een privébericht!

X

Als je gaat zoeken, krijg je heel veel topic’s met kamer restylen of veranderen.

Wauw, bedankt ahaha! :slightly_smiling_face:

ik zal je wel even privébericht sturen.