Die heb ik nodig, want mijn kledingkast is namelijk best wel saai en niet heel erg fashionable. Dit komt omdat ik pas sinds kort een echte liefde voor mode heb ontwikkeld. Dus heeft er iemand hetzelfde probleem en heeft diegene tips voor mij om toch nog leuke combinatie’s te maken…?
Met sjaaltjes en sieraden kan een eenvoudig shirt al leuker maken. En probeer een iets waar je niet automatisch aan zou denken.
Ehm probeer goed de verhoudingen in evenwicht te houden, dus als je een slobbertrui aantrekt (of vest) zorg dan dat je een wat strakere broek/legging aanhebt (en virsa versa)
Ook kan je kijken naar kleurencombinaties die je niet 1 2 3 zou maken
meestal kan je met sierranden leuke combie"s maken
met sieraden of sjaaltjes.
Mag ik je een tip geven?
Laat je blog nog even voor wat het is…
Zoals je zegt; je combinaties zijn niet fantastisch. Je foto’s zijn van verschrikkelijk kwaliteit en je staat telkens in zo’n super ‘fashionable’ houding. Het is vreselijk.
Maar dat is niet wat je wilde horen.
Ehm, inspiratie. Zoek plaatjes op van dingen die je tof vind, kijk of je dat ‘na kunt maken’ met je eigen kledingkast.
Als je gaat winkelen, denk dan in combinaties. Denk niet; ‘o dit is een leuk shirt’ maar meer ‘o dit shirt zou heel leuk staan bij die en die broek’.
veel inspiratie op doen op blogs en lookbook,
niet bang zijn om te proberen,
veeeeeeeeeel passen en uitproberen!
haha dat probleem heb ik ook!
En ik doe altijd veel inspiratie op in dat topic, maar als ik dan eenmaal in de stad ben kan ik op de een of andere manier niets vinden :s
Ik heb net ook even op je blog gekeken en tja, ik weet niet hoe oud je bent maar je ziet er heel kinderlijk uit. En daarmee wil ik zeggen, als je nu een of andere highfashion persoon wordt, zou ik het raar vinden staan.
Experimenteer zelf, en kijk gewoon wat je leuk vindt. Er zijn geen “regels”. Je komt er vanzelf wel achter wat een leuke combinatie is.
Probeer dan gewoon wat te pakken waar je normaal niet zo snel voor zou kiezen. Maar wel realistisch blijven; als het niet staat, dan staat het niet.
hee ik zie dat je je benen bij elkaar heb gedaan!
Scrumptious, dat deed pijn. Je kunt dat wel wat aardiger zeggen. Ik ben 14 jaar en doe gewoon mijn best om er een beetje leuk uit te zien. Ik heb dat blog ook nog meer voor mezelf dan voor andere mensen, ik vind het alleen leuk als andere mensen het lezen. Ik probeer ook over te gaan op meer verhalen en artikelen dan kledinglooks van mezelf. Aangezien ik toch alleen maar kritiek krijg. En ik doe ook gewoon mijn best hoor, en die houding is niet ‘fashionable’ bedoelt, ik voel me gewoon op mijn gemak als ik met mijn benen wijd sta, al heb ik dat nu wel veranderd. Ook de kwaliteit is inderdaad niet fantastisch, maar ik doe er alles aan om die beter te maken, dus dat komt nog wel. Zoals ik al zei ben ik net begonnen met mij verdiepen in mode en het is voor mij meer een soort dagboek om mijn ontwikkeling in vast te leggen.
Voor de mensen die mij tips gaven, heel erg bedankt!
Ik!
Een paar vestjes? Gewoon simpele…
Die kan je dan altijd op een shirtje aandoen:’)
Qua kleding zou ik niet te volwassen al willen zijn als ik jou was, ik weet van mezelf nog dat 14 daar een best lastige leeftijd mee is, omdat je misschien toch iets te snel dingen wil aandoen die meiden van 16 of 17 dragen. Daardoor kan het wat ‘fout’ worden of gewoon te sexy.
Ik denk dat leuke speelse outfits jou goed zullen staan, t-shirts met leuke prints met daarover een lekker warme cardigan met misschien een riempje als hij wat lang is of een fijne wijdere trui (die wel goed qua pasvorm is, belangrijk!) met daaronder een mooie donkere strakke broek staan jou denk ik erg leuk!
Ook ben ik zelf van mening dat donkere kleuren, en dan zeker qua broeken het mooist zijn in de winter. (Ik kan er altijd slecht tegen als mensen witte broeken dragen in de winter )
Zelf zeg je zo min mogelijk spijkerbroeken te willen dragen, maar waarom? Een mooie spijkerbroek kan je erg goed combineren en is niks mis mee: hartstikke fashionable zelfs!
Durf risico’s te nemen, maar ga niet de deur uit in outfits waarover je heel erg twijfelt.
Ik zou je blog btw in het Nederlands doen, je bent zelf immers toch ook Nederlands? (; (Proud to be Dutch!) Plaatjes kunnen buitenlanders ook bekijken en dan kunnen ze gewoon comments geven in het Engels ^^
Ja, ik vind het inderdaad lastig te beslissen wat ik nu wel en niet aan kan doen. Vooral omdat de meeste voorbeelden die ik kan vinden ouder zijn dan mij. Ik doe mijn blog in het Engels om mijn Engels te oefenen, dus dat is meer gewoon iets waar ik me fijn bij voel.
bekijk blogs/lookbook en probeer daar outfits te zoeken met kledingstukken die je zelf ook hebt of iets wat er op lijkt. zo kom je op combinaties van kleuren, stoffen en kledingstukken waar je zelf misschien niet op komt. ga vaak winkelen. bestel de h&m catalogus. maak een stijlboek. koop basics die fashionable zijn en met veel dingen kunt combineren. (blazertje, taillerokje, pumps, een oversized shirt)
inderdaad veel blogs, lookbook, weheartit… ik zou sowieso niet gelijk een bog aanmaken als je zegmaar net begint met je ‘modebewuster’ kleden, ik zou vooral veel uitproberen.
ook heb je veel basics, en ik lees dat je ook weer basics koopt. ik zou zeker ook juist een paar kledingstukken kopen die er een soortvan ‘uitspringen’ snapje?
en dat lukt allemaal niet in 1 dag hoor, dat gebeurt vanzelf wel als je je er maar veel mee bezig houdt.
weet je wat denk ik slimmer is?
dit is niet als kritiek ofzo hoor. maar ik zou gewoon even je foto’s van je blog verwijderen, leer nog even je stijl te ontwikkelen, en ga over een halfjaar opnieuw starten met je blog . ik heb je blog ook eens zitten te bekijken en je outfits zijn inderdaad niet alles, sorry. ik denk dat je wel blogs hebt bekeken en dat je die outfits na wilt maken, maar dat dat niet helemaal lukt. Ik denk dat het misschien leuk is om een eens flink te gaan sparen, loop bij de H&M en Zara naar binnen en koop 10 items die je echt heel leuk vind (misschien wel samen met wat vriendinnen waarvan jij vind dat die er heel fashionable uit zien!) en die je misschien wel herkent van bepaalde blogs. vervolgens ruim je je eigen kledingkast eens uit en haal je alles wat er een beetje kinderachtig uitziet uit.
succes (:
[i]niet lullig bedoeld tegenover de meiden die je reacties geven,
maar je bent 14,
je bent nog aan het ontwikkelen,
je mág er wat “kinderachtig” uitzien!
ik zou niet te hard van stapel lopen,
en stapje voor stapje wat veranderen,
want ik vind meiden van 14 die er als 18 uitzien ook niet altijd alles![/i]