Tips voor harsen?

Een tijdje terug ben ik overgestapt van scheren naar harsen en het is eer wereld van verschil ik ben er echt blij mee. Na het harsen ziet de huid er mooi en egaal uit. Na twee weken beginnen ze weer terug te groeien en ziet er een stuk minder uit, vooral de bikinilijn. Ik probeer het bij te houden met een epilator, maar die doet geen goed want die laat allemaal rode puntjes achter.
Ik had graag nog tips of andere handigheidjes voor het bijhouden van de haartjes. Ik gebruik een scrubhandschoen, maar ik denk dat ik beter kan overschakelen op iets anders…

Misschien een epilady? Wat gebruik je trouwens om te harsen? :slightly_smiling_face:

wat voor harsstrips gebruik je dan als ik vragen mag? WAnt ik heb het ook een keer geprobeerd, maar die strips die ik had werkten echt voor geen meter :open_mouth:

Je kan het dan toch gewoon weer harsen of mis ik iets? Of bedoel je als ze echt echt nog kort zijn?

@hierboven; Ik gebruik die van de Etos eigen huismerk en ze werken heel fijn vind ik. Er zitten alleen maar 4 doekjes bij om achteraf te gebruiken, snap ik niet helemaal maargoed :3

Kun je die kleine haartjes niet wegepileren, weghalen met touw, of met zo’n veer wat laatst op de homepage van girlscene stond?

Even offtopic:
Als ik harsstrips gebruik (veet) blijven er altijd nog best veel haartjes over, ligt dat dan aan mij/mijn been of aan die strips?

@averyyy ik heb hetzelfde. En als ik hars komt er bijna NIKS mee… Hoelang moet je je haartjes groeien (benen) en welk merk gebruiken jullie (wat goed resultaat geeft).

Voor mijn benen gewoon veet strips, de bikinilijn laat ik doen. En zoals ik schreef gebruik ik een epilator voor de korte haartjes die terugkomen, maar op de bikinilijn krijg ik hier allemaal nare rode plekjes van en het helpt amper er blijven allemaal donkere puntjes.

minimaal een halve centimeter! Zelf heb ik een harsapparaat en losse strips. Maar ik heb ook kant en klare strips. Werkt allemaal even goed. Zorg dat je het echt in een hard ruk eraf trek, en niet van de huid af maar zo dicht mogelijk op de huid eraf trekken, als je snapt wat ik bedoel.

Mss heb je hier iets aan>>?
Harsen tips

Ik heb vroeger wel eens geharst met suikerwax, lekker goedkoop en ook effectief. Maar ik ben nu wel overgestapt op epileren.

Het haar moet minimaal 0,5 cm lang zijn. Dat is ook wat wij bij de klanten adviseren. (Ik werk namelijk bij The Wax Bar in Rotterdam www.thewaxbar.nl)