Tips voor haren krullen?

Heee,

Ik wil voor gala op school volgende week mijn haar krullen, maar dat blijft niet zitten bij mij… heeft iemand misschien tips voor hoe dat beter blijft zitten? of andere tips voor mooie krullen (hoeft niet perse met krul-/steiltang)
Alvast bedankt :grinning:

x

Als je een krulset hebt werkt het ook goed. Ik heb zelf nogal zwaar haar dus ik moet echt een halve bus haarlak er in spuiten, maar dan zit het ook echt super mooi.

Dus gewoon veel haarlak er in spuiten en er voorzichtig mee zijn, dus niet wild met je hoofd gaan schudden en zo. En ze pas maken als al je kleren aan hebt, dus echt op het laatste moment en met de auto er naar toe.

haha neee ik heb geen krulset! misschien moet ik die toch maar eens kopen, heb ze wel vaker zien liggen bij de kruidvat indd! bedankt voor je tips :slightly_smiling_face:

Krulset werkt bij mij juist voor geen meter op mijn dikke haar, t zakt er erg snel weer uit ookal laat ik het vet lang erin zitten. Doe je nu al haarlak etc. er van te voren of erna in?

Ligt er aan welke krulset je gebruikt.
Als je een Carmen krulset gebruikt blijven ze heel lang zitten, ik heb heel dik en zwaar haar maar toch bleven ze ondanks zware weersomstandigheden (regen, wind) zeker twee uur zitten!
Maar een vriendin heeft gewoon een krulset op de kop getikt voor tien euro en als ik ze daarmee maak zijn ze vijf minuten later uitgezakt.

ik doe eerst zo’n beschermding, dan krul ik het en dan spuit ik er 3 kg haarlak in en een half uur later is me haar weer uitgezakt (ook als ik niet buiten ben) maar ik gebruik shampoo voor glanzend, zacht, glad haar… misschien dat het er daardoor ‘uitglijdt’ zegmaar? xD

@ BlowMyKisses : hoe duur is die Carmen krulset? (a)

Aardig prijzig, mijn moeder had laatst een redelijk goedkope voor het Carmen-merk gevonden en die was 40.

Je kan ook van nivea flexible curls kopen, die gebruik ik, na het douchen het in je vochtige haren kneden en dan op laten drogen / föhnen met diffuser en dan heb je ook aardig mooie krullen :slightly_smiling_face:

Ik vroeg me trouwens af wat voor dik, lang en aardig zwaar haar het best is; een krultang of een krulset.

ik heb dat ook, heel fijn glad haar.
na een uur is het er bij mij allemaal uit als het niet sneller is

Sorry ben ik niet met je eens, ik heb toch ook echt een carmen krulset ;-). Deze die zo’n 80 euro toen kostte. Blijkbaar toch ondanks beide dik haar, een andere haarstructuur. Oh en ‘zeker 2 uur’ is niet iets wat ik lang noem trouwens. Daar heb je toch niks aan met uitgaan of een gala, dan zit je haar maar 2 uur lang mooi.

@ Anix: Ik zou ook eens mousse of iets in de trant voordat je begint met krullen in je haar doen, waarschijnlijk dat het dan al wat langer blijft zitten. Je kan ook nadat je je krultang eruit heb gehaald, de krul even ‘terugrollen’ en vastzetten met een speltje, totdat het helemaal afgekoeld is. Dat kan waarschijnlijk ook wel helpen.
En juist niet de 3 kilo haarlak erin gooien, daarmee verzwaar je je haar weer. Waarschijnlijk dat minder er in een beter effect geeft.

ik zou het bij de kapper laten doen. Misschien hebben ze ergens in de buurt een kapper die een speciale prijs aanbied voor gala’s. Dat was bij mij het geval.

Ik denk inderdaad dat het laten afkoelen van je haren ook heel goed is. een vriendin van mij vertelde me ooit dat je eerst de haarlak in je haar moest spuiten en dan krullen, maar ik weet eigenlijk niet of het goed is voor je haar, ik heb 't nooit geprobeerd.

Maar, ik wil voor mijn gala ook mijn haren krullen, mijn probleem is echter dat ik heel dun, steil haar heb. Heeft daar iemand nog tips voor?

Als je met een stijltang krult, dan blijft dat meestal langer zitten wanneer je dat met een krultang doet. Als je een krul hebt gemaakt, kan je die beter even in je handen omhoog laten veren, zodat hij afkoelt en langer blijft zitten. Wat je ook kan doen is je krul vast zetten met een speldje.

als je er zoveel haarlak in spuit word je haar dan niet te zwaar waardoor ze juist uitzakken?

Ja, maar als je eerst door enorme wind moet en regen op de fiets vind ik dat toch knap gedaan, aangezien ze vlug waren gemaakt!

Michelle Phan weet een hele goede manier om je haren te krullen, en het goede ervan is dat er geen hitte erbij wordt gebruikt!
Echt een supergoede methode, en het is niet ongezond voor je haar.
http://www.youtube.com/watch?v=WoZ2QGq0n4A

Dit is niet heel goed voor je haar dus je moet het niet te vaak doen: voor je gaat krullen haarlak erin spuiten, en dan zegmaar de lok om een kruller draaien. en dan dat alles een paar uur laten zitten… erna ook weer haarlak erin spuiten.
succes! (wel slim om een x uit te proberen van tevoren :p)

Ik heb een redelijk oude krultang, die is nog van m’n oma. Het is gewoon een ronde borstel, maar dan kan die warm worden zeg maar. xd.
Ik maak van te voren mn haar een beetje nat. Ik krul kleine lokjes, en dan veel haarlak.