Tips voor hakken

Ik heb deze mooierds al een tijdje op het oog van Tamaris: https://www.shoetimeonline.nl/tamaris/details/2141624/4717/135 9 cm is de hak… maar met plateauzool.

Nu ben ik eigenlijk soort van beginnend hakloper, ik heb alleen wel een redelijke hak gehad onder m’n laarzen en sneaker wedges. Is dit goed of te hoog als beginnend? Want ik wil wel een leuke pump met niet een miezerig hakje van 2-3 cm…

Duss… weten jullie misschien een site waar ze goeie, leuke pumps verkopen die niet een kapitaal kosten? En misschien tips over hoe je een pump koopt? De een zegt een maat kleiner enso…

Thankyouu

Ik denk dat je de hak gewoon in de winkel moet passen. Straks heb je toch de verkeerde maat en kun je er niet gemakkelijk op oefenen. Bristol, schoenenreus etc. hebben hele leuke hakken! Succes!

Bedankt dat je het zegt, hier is een plaatje.

Ik hoorde idd van mijn moeder ook dat dat merk goed is, en ik wil ook geen prut schoenen wil er wel bijvoorbeeld dagje op school mee kunnen lopen… Maar heb je veel ervaring met Tamaris?

Ik ben net overgegaan op ‘echte’ hakken nadat ik altijd op wedges liep.
Ik heb zulke gekocht, loopt makkelijk!

Thanks! Heb je terug genote :slightly_smiling_face:

Zou inderdaad als je nog nooit echt pumps hebt gedragen/gekocht lekker even de stad in gaan om te shoppen! Tamaris is wel echt een goed merk en prijs/kwaliteit is echt top. Tamaris zijn eigenlijk de fijnst zittende pumps die ik heb, ondanks dat ze dan ook echt hoog zijn.

Naast dat je gewoon moet voelen welke hoogte comfortabel voor je is wil je gewoon ook zeker van zijn dat de pasvorm goed is. De pumps in ieder geval nooit te klein kopen, want dat gaat heel erg pijn doen/blaren en is gewoon niet goed voor je voeten (niet dat op hakken lopen uberhaupt goed is voor je voeten/benen maar daar hebben we t niet over XD).

Ze moeten gewoon eigenlijk precies goed zitten, niet te strak, maar ook niet te los dat je eruit loopt. Paradeer echt even een fijn rondje door de winkel. Want als je ze alleen maar aanhebt en twee stappen doet weet je niet of je eruit loopt. Als zo vaak gehad dat als ik eenmaal de pumps een dagje aanhad ik er begon uit te lopen, en dat loopt echt niet fijn. Daarnaast de pumps eigenlijk met de blote voet passen want dat is gewoon sexy, sokken in pumps is niet fijn haha. Eventueel kun je altijd nog een paar zooltjes in de pumps doen als ze net iets te ruim zitten, dit helpt bij mij vaak wel!

Succes met je zoektocht!

Bedankt voor je reactie! Ik heb net die van de foto besteld in maat 39 en 40… En heb ze thuis besteld zodat ik 't op m’n gemak kan uittesten welke het beste zitten :grinning: en idd blote voeten ik edoel onder een rokje staan panty dingetjes niet hahaha

Dit is een prima hak om mee te beginnen !
Zelf ben ik gelijk begonnen met een mega hoge pump haha ! maar waarschijnlijk heb ik er een aanleg voor want het lukte me gelijk