Tips voor gezonder eten?

De laatste tijd eet ik best wel ongezond
( veel tussendoortjes enzo)
en ik baal er wel van…
hebben jullie misschien tips om dit af te leren ?

Tussendoortjes hoeven niet slecht te zijn?
Zorg gewoon dat je gezonde tussendoortjes in huis hebt.
Fruit, sultana, evergreen, groente, een gezond broodje.

Meer ontbijten / lunchen / dineren zodat je minder trek hebt in koekjes?
En inderdaad misschien wat minder ongezonde dingen in huis.

Tja, het kan natuurlijk dat dit niet helpt, want als er bij mij thuis geen lekkere dingen zijn ga ik meestal zelf naar de supermarkt een zak chips halen :’)

de truc is vooral ook om geen ongezonde dingen te kopen, want dan kan je er ook niet van snoepen
en als je eenmaal vol zit, ook stoppen
en tussendoor veel water drinken, daar zit je ook sneller vol van

dat is een fabel;p
water vult niet, het glijdt zo door je lichaam heen ghehe

Niet meer eten.
Neem (zoet) fruit ipv ander zoet spul.

Geen frisdrank (geen light!), vruchtensappen.

Wel water en thee (zonder suiker).

Nee idd, soep helpt wel!
En Schynzel, niet meer eten xD?

O: 2 bruine of volkoren broodjes; 1 hartig 1 zoet
T: stuk fruit
L: 2/4 bruine of volkoren broodjes; 2 hartig 2 zoet.
T: pakje koek.
A: gewoon een bord vol avond eten (niet veel saus/jus).
T: stuk fruit en pakje koek.

pakje koek: liga milkbreak, sultana, timeout, evergreen, continu etc.
beleg: rookvlees, kaas, smeerkaas, appelstroop, light jam, filet americain en veel andere.
tuurlijk je kan ook varieren, met bijv. in de ochtend yogurt met fruit en ontbijtgranen ofzoiets! en je kan natuurlijk af entoe wel lekker een patatje eten of een heerlijk ijsje of wat stukjes chocola dat maakt helemaal niet uit :slightly_smiling_face:!
veeeel water drinken is goed voor je huid en lichaam!
af en toe sporten en gewoon lekker gezond doen :slightly_smiling_face:, voel je je gewoon een stuk beter en mooier.

ik kan niet sporten,
heb namelijk nogsteeds pfeiffer :frowning_face:
maar normaal zou ik dat wel doen ja
& bedankt trouwens :]

en schynzel joun advies ga ik dus niet volgen,
ik wil mezelf niet ondervoeden ;p

Misschien krijg je als gevolg van pfeiffer wel meer trek. Omdat je dan meer energie nodig hebt?
Ik weet niet of dat zou is, maar als dat zo is kun je er misschien met je dokter over praten?

Kauwgom eten als je het idee hebt dat je wat moet eten , terwijl je net al hebt gegeten of eigenlijk helemaal geen honger hebt. klinkt heel raar, maar doordat je kauwt heb je minder snel zin in iets eten ofzo… Weet ook niet precies maar bij mij helpt het iig wel!
En inderdaad gezonde tussendoortjes. Vaak net zo lekker als een aantal ongezonde dingen.

Als tussendoortjes geen koekjes/chips/snoep of zulk soort dingen eten, maar fruit/komkommer/rijstwafel enzo. Gezonde tussendoortjes dus :slightly_smiling_face:

Zweer de tussendoortjes samen met een vriend(in)/ouders af, dan heb je elkaar en zal je minder snel naar de tussendoortjes pakken ookal is hij/zij er niet bij.

Waar bewaar je de tussendoortjes? Stel dat ze in een kast liggen, hang dan een briefje op met: ‘Wat kom je hier doen?’ zo bedenk je zelf dat je hier komt om te eten en laat je het staan (blijkt te werken volgens de viva).

Eet fruit ipv snoep, zet dat weg in de koelkast zodat als je de koelkast induikt om te snaaien, je het fruit als eerste zal zien liggen, en dat dus zal eten

Ontbijtkoek vult ook heel goed & is ook heel gezond ;d

Volgens mij valt dat vies tegen. Heb ik gehoord. Misschien is dat ook een fabel.

Ik denk dat je zelf best kan inschatten wat ongezond en gezond is. Probeer voldoende te eten en genoeg vitamines binnen te krijgen, kijk eens rond op de site van voedingscentrum.

Dingen eten die goed vullen, en gezonde tussendoortjes nemen. Het is balen maar na een paar dagen went het. Ik weet niet of je familie mee wilt doen?
Ikzelf heb een slechte huid en door water te drinken wordt het wel wat beter, met groente en fruit dan

Ontbijtkoek is een redelijke gezonde koek omdat er bijna geen vet in zit. Een Snelle Jelle (dus een grote plak ontbijtkoek) of iets soortgelijks bevat echter wel 220 kcal en 33% van je dagelijkse behoefte aan suikers. En volgens mij kun je er verstopt van raken als je er veel van eet.

Kauwgom eten als je het idee hebt dat je wat moet eten , terwijl je net al hebt gegeten of eigenlijk helemaal geen honger hebt. klinkt heel raar, maar doordat je kauwt heb je minder snel zin in iets eten ofzo… Weet ook niet precies maar bij mij helpt het iig wel!

Dat helpt dus echt niet. Doordat je aan het kauwen bent en meer speeksel aanmaakt denkt je maag dat er eten binnen komt, wat dus niet zo is.
Water drinken helpt wel, want je lichaam ‘kan’ dorst niet zo goed uitdrukken dus heb je eerder een hongergevoel. Dat gevoel gaat niet weg omdat je eigenlijk dorst hebt, hello vreetbui.
Gewoon een glas water voordat je dus gaat eten.
Ook altijd veel kauwen en langzaam eten, want het duurt even voordat je door hebt dat je vol zit…

kauwgom = niet gezond.

En dat van water;

Veel mensen denken dat ze honger hebben, terwijl het lichaam water nodig heeft. Dus daarom denken veel mensen dat je je honger kan stillen met water.

Noten = goed. Goede vetten en je raakt er snel en lang verzadigd van.

Oh hahha, met ’ niet meer eten’ bedoelde ik; eet die ongezonde zooi niet. Ga geen zakken chips kopen of een worstenbroodje op school oid.