Tips voor een relatiedip.

Heeft iemand tips voor een relatie dip? :bored:

Veel leuke dingen doen samen! Daarnaast ook veel praten over hoe jullie je voelen. Niet teveel op elkaars lip zitten (dit hielp mij/ons best wel, ik weet niet of dat voor iedereen zo is) door constant contact te zoeken + samen te zijn.

Inderdaad regelmatig dingen doen, trek tijd voor elkaar uit en zorg dat je de ander speciaal laat voelen.
'S avonds een wandeling maken kan ook fijn zijn, dan praat je gewoon met elkaar en dat komt er vaak thuis minder door, doordat er dan weer meer afleiding is zoals mobiel, computer etc.

Inplaats van steeds bij elkaar op de bank kroelen misschien dagje efteling of walibi ? :wink:

Inderdaad even een speciaal momentje voor elkaar. Desnoods telefoons uit dat jullie geen last hebben ervan. Gewoon even samen wat leuks doen, echt tijd voor elkaar :slightly_smiling_face:

Dit blijf ik volgen, hier kan ik ook wel advies over gebruiken. In mijn geval kennen we elkaar nog maar bijna 3 maand en wankelen we nu al :flushed:

Dan vraag ik mij af of dat veel goeds voorspelt als dat nu al is

Uit je standaardomgeving komen en iets speciaals gaan doen samen is meestal een goed idee. Ook een kleine, persoonlijke verrassing kan het goed doen bij de ander (als daar behoefte aan is). En verder goed met elkaar praten, het probleem opzoeken en elkaar af en toe de ruimte geven om na te denken.

-

Ik volg ook, probeer het relatiedipje te overwinnen (wat wel goed lukt, we’re allmost there) nu we zo’n 13 maanden -met onderbrekingen, bij elkaar zijn.

Tip 1: Zie en spreek elkaar niet teveel. Als je elkaar een paar dagen tot een week niet hebt gezien is de aantrekkingskracht weer wat groter. Als je elkaar de hele dag door whatsappt zijn de gesprekken vaak ook niet echt fantastisch. Probeer anders niet veel op whatsapp te zitten, maar gewoon tien minuutjes op een dag te bellen of skypen. Less is more! Het moet weer speciaal zijn als jullie elkaar zien of spreken! Probeer aan de telefoon niet alleen je dag door te nemen maar echt een gesprek te voeren, ga desnoods een beetje filosoferen of leer elkaar beter kennen door over actuele onderwerpen te discussieren.

Tip 2: Tv is funest. Als je de hele dag voor de tv zit is het gewoon… saai. Af en toe kan het natuurlijk wel, maar als je in een dip zit is het niet handig. Ga dus het huis uit, lekker een terrasje pakken (of budgetproof een fles frisdrank mee naar het park nemen). Voor je het weet zit je alweer een paar uur met elkaar te kletsen.

Tip 3: ROMANTIEK. Dit geldt vooral als je al wat langer in een relatie zit en de echte hevige verliefdheid al over is. Ben een beetje creatief, als je hem altijd hetzelfde koosnaampje geeft, is het niet meer speciaal. Noem hem eens anders.
Ook kan je zomaar ineens een lief whatsappje sturen. Een klein leugentje is niet verkeerd, in de juiste vorm dan he :wink:
Als je bijvoorbeeld aan hem denkt, stuur dan niet alleen: ‘ik denk aan je’
Maar iets als: ‘Ik denk al de hele dag aan jou, kan niet wachten tot ik weer in je armen lig <3’
Of weet ik veel. Wat een beetje natuurlijk voelt, denk terug aan hoe je je voelde toen je hem net kende, roep dat gevoel op en handel daarnaar. Als jij dat doet, voelt hij het misschien ook weer en jij ook…

Tip 4: Investeer in je relatie! Niet door cadeautjes, maar door de kleine dingetjes, pak hem eens vol op zn bek, laat de passie aanwakkeren! Plaag hem een beetje, doe wat onverwachts.
Als je seksueel actief bent… probeer wat nieuws in de slaapkamer. Veel stelletjes ontdekken iets wat voor hun ‘werkt’, een bepaalde routine met bepaalde standjes. Gooi dat eens om, maak het spannender. Goeie seks doet veel voor je relatie… maar vergeet niet, een goede relatie doet ook veel voor je seksleven. Het is een wisselwerking. Gooi dus niet alle remmen los in de slaapkamer (of een ander kamer), als je je hier niet goed bij voelt.

Kort samengevat: Blijf creatief in je relatie en onthoud waarom je zo gek op hem bent geworden en handel hiernaar.

Hoop dat dit een beetje helpt :slightly_smiling_face:

bedankt!

Tussen mij en mijn vriend gaat het gelukkig nu al weer wat beter! :hugs:

Wat mijn vriend en ik doen is elke maand samen vieren. Dat klinkt misschien heel suf en klef, maar het is tegelijk een manier om sowieso elke maand wat leuks te doen, uit eten te gaan, een dagje weg, naar de bioscoop, etc. Omdat we het allebei heel druk hebben zou het er anders niet van komen en dan kom je in zo’n dipje terecht, wat we niet willen!

Ga er gewoon samen op uit en kom van die bank af :slightly_smiling_face: Desnoods ga je inderdaad samen wandelen ofzo, als je maar niet de hele tijd voor de tv ligt en tegen elkaar zegt dat je zo moe bent, want dat is zoals al eerder gezegd is funest voor je relatie. Je moet een beetje investeren! Wat je erin stopt, krijg je ook weer terug zeg maar :slightly_smiling_face: