Tips voor brugklassers xd (zet maar wat neer)

Heey als jullie tips hebben voor kinderen die in de brugklas zitten (zo als ik) zet ze dan hier neer :wave: maaike

er is hier tog al een topic over??

niet steeds op de klok kijken, als je een schoudertas hebt, niet hoog doen.

Wat is er mis mee om steeds op de klok te kijken? Ik zit ook 50 minuten lang te wachten tot dat de les is afgelopen. Ik snap trouwens niet wat voor tips je nodig hebt om als brugger te zijn. Ga in ieder geval niet stoer doen tegen mensen uit klassen hoger dan jij, dat is heel irritant en zielig.

niet met een volle tas gaan rennen in de gangen, dat ziet er heel ehm, dom (?) uit :’)

Überhaupt niet rennen. XD

nee ik bedoel in de pauze, van; waarneer gaat de les weer beginnen & van kom ik niet te laat

In de pauze als de bel gaat, niet meteen opstaan en naar het lokaal gaan, neem gewoon even rustig je tijd dan komt je echt niet te laat.
Same story voor 's cohtends bij de eerste bel

gewoon jezelf zijn en pas op met wie je vrienden word.

Ohja dat is wel irritant, dat doet een vriendin van mij op die springt gelijk op en gaat gelijk naar het lokaal. >_> Je hebt 5 minuten ofzo.

Uuuuuuuuhm
niet gaan roken :’)

Dat is nog wel de beste tip denk ik. XD

• gebruik maken van je kluis, NOOIT met al je boeken gaan lopen.
  • met kennismaking niet alleen gaan zitten, gewoon naast iemand die je aardig lijkt, gewoon praten over van welke school hij/zei komt.
  • vragen of ze in je agenda willen schrijven,
  • geen paniek gaan maken als je het lokaal niet kan vinden. dan word je zeker uitgelachen.

ik ken kinderen die gingen spijbellen omdat ze wouden roken (ze zaten nog maar ik het 2e of 3e)

ik vind het altijd zo lame als mensen in mn agenda schrijven :’)

Ik ook. Dan krijg je zo’n dom tekstje waar je de rest van het jaar naar moet kijken.

‘Hoooiiii, ik heb niets om op te schrijven! Echt doelloooos wahahaha! Xxx’

Koop geen Kipling tas die groter is dan jijzelf.

niet blij rond gaan rennen in de aula… :see_no_evil:

Wees gewoon jezelf, probeer niet overdreven stoer te doen om erbij te horen, zoals roken. Maar zorg gewoon dat je er niet buiten valt door sociaal te zijn en je open te stellen voor anderen, ga bij de kennismaking niet alleen zitten maar naast iemand. En verder hoef je als de bel gaat niet meteen naar het lokaal te rennen, je kan gewoon rustig ernaar toe gaan. Verder kijken mensen je uit hogere klassen je meestal een beetje vreemd aan als je overdreven door de gangen/aula rent en/of je kinderlijk gedraagt. En grote kipling tassen zijn niet nodig, als je een kluisje hebt heb je aan een kleinere (schouder)tas genoeg, trouwens ook als je geen kluisje hebt.

hahah, dat heb ik wel eens meegemaakt. nou ik kwam niet meer bij. gingen ze vrolijk achter elkaar aanrennen alsof ze tikkertje aan t doen waren.
ik ren ook wel eens door de kluisjes, als ik aan t klote ben met iemand ofzo, maar ik ren niet hersenloos als een brugger haha (ik zit in de 3e)
maar hier tips,

Sowieso geen tas kopen die zowat groter is dan jij

Hou niet al je boeken in je tas de hele dag, alleen de 2 vakken die je hebt, of nog 1 vak extra zodat je huiswerk kan maken als je al klaar bent met het andere vak ofzo

Niet door de gangen gaan schreeuwen, dan krijg je sws gezeik en gescheld op je af

Niet elkaar gaan duwen in de gangen, als je tegen iemand anders aan komt, kryg je zo’n harde duw dat je op de grond valt :slightly_smiling_face: