Tips voor blonder haar.

Hoi iedereen, ik heb van mezelf normaal blond haar maar zou graag op een natuurlijke manier (zonder verven dus) m’n haar wat lichter willen hebben. Nou heb ik dingen gelezen als blondspray of shampoo waar je haar blonder van wordt maar volgens mij is dat schadelijk voor je haar en ik heb van mezelf al best wel gevoelig haar. Iemand tips hoe blond haar blonder kan worden zonder het al te erg te beschadigen?

Shampoo
Er zijn veel merken die shampoos hebben voor blonder haar. Zilvershampoo is een van de meest favoriete shampoos onder blondines. Met zilvershampoo wordt je haar nog blonder en mooier. Het unieke aan deze shampoo is dat het de gelige gloed uit je haar haalt. Met zilvershampoo krijg je dus platinablond haar.

Vond ik op internet…

Marilyn van de Lush eens proberen? Het is een masker om haar blonder te maken.

Maar is dit niet super schadelijk voor je haar…?

Volgensmij kan zilvershampoo geen kwaad hoor.

^ Nee inderdaad, het verandert gewoon de tint en niet de structuur. Bejaarden gebruiken het toch ook :cold_sweat:

Van zilvershampoo krijg je helmaal geen platinablond haar. Het wordt er niet blonder van. Het enige wat het doet is het gele (van blonderen/bleken) uit je haar halen waar door het meer een askleur wordt. Als je donkerblond haar hebt wordt het alleen maar grauw van zilvershampoo… Het werkt alleen bij wit, grijs of heel lichtblond haar. Maar het maakt niks lichter.

Voordat je gaat zonnen een beetje water in je haar ‘sprayen’
Je haar wordt dan telkens iets lichter en is volgens mij niet schadelijk als je het verder goed verzorgd :slightly_smiling_face:

Up!

Citroensap en silvershampoo is idd alleen om de gelige gloed voor geverfd of geblondeerd haar eruit te halen. In normale en niet geverfd haar werkt silvershampoo alleen nog maar assiger. Citroensap werlt het beste en is natuurlijk. Blondspray is ook een optie maar wel schadelijk.

Werkt citroensap nou wel of niet? :stuck_out_tongue:

Citroen sap haalt niet de gele gloed uit je haar. Het maakt het een beetje lichter als je er mee in de felle zon gaat zitten, maar het droogt je haar moeilijk erg uit. Alleen zilvershampoo haalt de gelige gloed er uit.

Zeker geen blondspray gebruiken! Ik heb het zelf een paar jaar geleden gebruikt (het resultaat was eerlijk gezegd wel mooi) maar je haar wordt er heel droog/dood van. Je kan bijv. bij de kapper een paar highlights laten verven. Dan hoef je niet je hele haar te verven, maar het geheel oogt wel een stuk lichter.

Gewoon in de zon zitten zonder iets in je haar te smeren, dan wordt het vanzelf wel lichter.

Hoii ,
Je hebt ook een shampoo van John Frieda speciaal voor blond haar. Dat geeft geen schadelijke stoffen toe voor je haar. Het is wel ietsjes duurder dan een normale shampoo maar het is het proberen waard. Ik gebruik hem namelijk zelf ook maar ik heb bruin haar dus gebruik ik de shampoo voor Brunnetes. :sunglasses:

xx

Citroensap werkt wel, maar wel lekker in de zon lopen of zitten en dan daarna je haar wassen met een voedende shampoo en een hydraterende conditioner gebruiken :slightly_smiling_face:

Van de zon word je haar lichter