tips voor betere foto's

ik heb laatst wat foto’s gemaakt met mijn camera (exilim 24 mm wide optical 10x) teminste dat is wat er op staat zouden jullie mij tips kunnen geven over een betere camera hoe ik mijn foto’s kan verbeteren en eigenlijk alles wat ik moet weten?

alvast bedankt

1

2

3

hopelijk kunnen jullie de foto’s zien

p.s. weten jullie misschien een goed programma om foto’s te bewerken en te uploaden

Ik denk dat er voor jou nog veel te leren valt over compositie

ga op cursus ofzo

voor een cursus heb ik geen tijd en geld, ik geef toe dat ik nog veel moet leren maar dit zijn dan ook de eerste foto’s die ik het de moeite waard vind om te laten zien.

ik ben nog een echte beginner en weet er inderdaad nog niks vanaf daarom vraag ik hier om tips en uitleg. ik heb het forum van girlscene altijd als een forum gezien waar ik goed hulp krijg ik hoop dat het deze keer weer zo is.

is er anders misschien een boek waar ik heel veel uit kan leren en welke camera is goed voor een hele erge beginner??

kijk hier eens op!: http://www.digitalefotografietips.nl/

Ga boeken lezen, kijk filmpjes op youtube, bekijk foto’s van anderen maar blijf vooral oefenen. Je moet inderdaad erg op je compositie letten maar goed, als je wat vaker foto’s maakt dan komt dat vanzelf wel. Qua bewerkingsprogramma’s, photoshop.

Ik moet zeggen dat ik foto 2 wel leuk vind. (:
Kijk eens naar wat voor soort foto’s te wil maken, wat je écht interessant vindt. Mensen die jou inspireren, foto’s die je inspireren of muziek/filmpjes die je inspireren.
Probeer je daar een beetje op te focussen en pas daar je techniek op aan. Zoek verschil in perspectief, kadering dichtbij fotograferen of juist veraf en speel wat met het licht.
Wat betreft bewerking raad ik zelf photoshop aan. Mocht je thuis geen Photoshop hebben, kan je op de site van Adobe een trail van de nieuwste photoshop downloaden of een volledige oude versie heb ik gehoord.