Tips voor als je even een dipje hebt

Hi!
ik weet niet zo heel goed waarom ik dit plaats maar ik had er gewoon zin in en ik dacht: het kan geen kwaad. dus ja.

Het kan heel goed zijn dat je in de vakantie even een dipje hebt.
Je hebt nergens zin in, je gaat de hele dag hangen op de bank en bij de tv en de computer. Of je wilt gewoon de hele dag overslaan.
Soms mag je best eens een lui dagje hebben en gewoon lekker in je bed een film kijken bijvoorbeeld maar als je dat te vaak doet en ook echt verveeld bent, heb ik nu wat tips!

stap 1: bedenk wat je allemaal zou KUNNEN gaan doen. je hoeft het niet leuk te vinden. bijv: ik KAN naar de stad gaan maar ik heb er geen zin in. bedenk zo nog wat dingen die je op andere momenten wel leuk zou vinden.
schrijf deze op. als je ECHT niks weet neem dan gewoon wat dingen over van mijn lijstje :wink: een lijstje:
-naar de stad
-een appeltaart of cake bakken
-kleding ontwerpen/tekenen
-kleding, telefoonzakjes, geurzakjes en andere dingen naaien
-een plak, dag, of stijlboek maken (of als je er een hebt, erin schrijven/plakken)
TIP: zet geen dingen op je lijstje die heel moeilijk of lastig zijn of waar je veel hulp bij nodig hebt. zo voorkom je irritaties en frustraties.

stap 2: (deze stap kan overgeslagen worden. ^ ^) als je lui bent, ga dan even een dutje doen. dit helpt vaak ook. of neem een bad. (met veel schuim met een lekkere geur!)

stap 3: ga een ding van je lijstje doen. het maakt niet uit of je er zin in hebt. denk: ik heb toch niks beters te doen.
het is goed om ergens mee bezig te zijn. zet eventueel tijden wat je naan het doen bent je favoriete muziek op.

dit waren mijn tips. misschien klinken ze dom, maargoed
geen stomme reacties aub, ik wil alleen maar helpen.

leuk dat je dit doet! :grin:
Ik heb als tip gewoon lekker rustig aan doen en lui doen. Ik bedoel: je hebt vakantie! geniet ervan!

bel vriend/vriendin op… misschien kun je samen iets leuks doen.
Of ga rollercoaster spelen:D

Als ik in een dipje zit ga ik altijd gewoon op mn bed liggen laptoppen. Als ik dan 2 uur later weer eruit kom voel ik me altijd weer beter en na een nachtje slapen voel ik me meestal weer top!

oeeh thx das een goeie, ga ik binnenkort dan weer eens doen :slightly_smiling_face:

Mijn tip, iets van sport doen want daarmee maken je hersenen endorfine aan waardoor je een blij gevoel krijg.Als je geen zin hebt om iets te doen is het wel lastig om je over die drempel heen te zetten van nu iets doen.
Wiien is trouwens ook leuk

maar als ik nergens zin heb MOET ik van mezelf iets doen maar ik kan niks doen omdat ik op dat moment alles stom vind xD
en dan ben ik helemaal boos op mezelf omdat ik niks nuttigs doe en dan gaat het nog slechter ;p

Leuk zo’n topic !
alleen spijtig dat het niet helpt bijmij

leuk tips alleen helpt t bij mij niet echt aangezien mn vriend 2 weken op vakantie is en t mn dipje alleen maar verergert . =p

Toen mijn vriend op vakantie was had ik ook een beetje een dipje. Maar toen heb ik gewoon leuke dingen gedaan met mijn moeder en mijn broer. Ook thuis gewoon dingetjes doen die nog wilde doen, zoals tekenen, mijn kamer opruimen en oude schoolspullen uitmesten.

Misschien kun je je ook je ouders wat meer/vaker helpen in het huishouden, dat vinden je ouders vast heel fijn en je ben je ook nuttig bezig, haha =P

.