tips verhaal in meerdere perspectieven?

Hoi allemaal,
ik wil graag een verhaal vanuit meerdere perspectieven willen schrijven zoals
‘I love you, but you love her’ is geschreven… maar kom steeds weer op een gewoon verhaal uit… heeft iemand tips?

up?

Hoe bedoel je? Elk hoofdstuk uit een ander pespectief schrijven is toch niet zo moeilijk?

Geen flauw idee welk boek je bedoelt.
En idd gewoon na een paar alinea’s of na een hoofdstuk wisselen is niet heel moeilijk.

Neem bijv. een liefde en dan vanuit beider perspectief of vanuit haar perspectief en dat van een stalker/geheime aan bidder of weet ik veel wat.

Heb zelf geen ervaring met schrijven, maar ik lees wel veel boeken. En als het heel erg spannend is en je switcht dan naar een andere persoon blijf je wel aan je boek geplakt :stuck_out_tongue:

hoop dat je er wat mee kunt. Succes!

Gebruik het goed!
Ik zie hier veel verhalen die uit meerdere perspectieven zijn geschreven waar in feite in ieder stukje hetzelfde gebeurt.

Voordelen van meerdere perspectieven die je kunt gebruiken:
*Ieder karakter kan stukken van de ‘puzzel’ van het verhaal invullen die je anders als lezer niet te weten zou komen
*Ieder karakter heeft een eigen ‘stem’ (ik zie hier veel verhalen waar ieder karakter zich precies hetzelfde gedraagt en hetzelfde spreekt!)
*Wat je ook kan doen is één gebeurtenis nemen en die vanuit verschillende invalshoeken uitwerken (het Rashomon idee).
*Wisselen van hoofdpersonen om de tensie in het verhaal te verhogen (heel cliché voorbeeld: switchen van perspectief van de moordenaar naar het slachtoffer dat hij op het oog heeft).

Ideeën voor een verhaallijn kan ik je helaas niet geven, dat moet je toch echt zelf doen :wink:

Is ‘I love you, but you love her’ niet geschreven door meerdere personen geschreven? Dan is het veel duidelijker dat je door andere ogen meekijkt… Maar inderdaad vooral iedereen een andere ‘stem’ geven.
Maar ik denk dat het eigenlijk best moeilijk is, dus ik ga het maar niet proberen xD