Tips uit grootmoeders keuken tegen keelpijn?

Olaaaa

Sinds vanmorgen heb ik dus weer is zo’n vreselijk irritante keelpijn. Wat verrekte zeer doet als ik slik of praat. Meestal een week later word ik ziek :confused:

Heeft iemand hier tips tegen die keelpijn zodat het over gaat? En dan bedoel ik niet qua medicijnen ofzo, want de apotheek zit al dicht. ^^ Maar bijvoorbeeld dingen zoals schepje honing ofzo.

Alvast bedankt ^^

[ geen idee of ik 'm hier goed geplaatst heb… ]

Mijn oma heeft haar keelpijntips niet in de keuken liggen…

Keelpijn

Gorgelen met lauwwarm zout water.

's Nachts een opgerolde grote zakdoek, gevuld met gesnipperde ajuin, rond de nek spelden met een veiligheidsspeld. Probeer de zakdoek zo te vouwen dat de zijde die tegen de keel komt zo dun mogelijk is.

• Quadro

Bij keelpijn gorgelen met kamillethee.

• Jikke

Als je keelpijn hebt kamillethee drinken met honing, het helpt en is nog lekker ook!

• Janny

Bij beginnende keelpijn kregen wij vroeger een natte koude theedoek met daarom een dikke wollen sjaal om de nek, het slaapt niet lekker, maar je keelpijn was de volgende dag over.

• P. Lutje

Doe bij beginnende keelpijn, 's avonds voor het slapen gaan een koude natte opgerolde theedoek om je hals, daarover een opgerolde plastic zak (broeieffect)en als laatste een wollen shawl. 's morgens is je keelpijn over.

• C. Kuyte

Keelpijn? Zet een thee van verse gember, je kan er nog een beetje honing in doen, werkt goed!

• Margriet

Pijn onze keel! Neem een eetlepel HONING, weinig zout en citroen. Doe die allen samen. halve citroen kan ook. Je kan deze koud, of iets warm oppeuselen met een lepeltje.

• Bart van den Bos

Voor de keelpijn is het heel handig om te gorgelen met zout water. Vul een glas met water en doe daar 2 schepjes zout bij. Roer dat en ga er dan mee gorgelen. Dat is heel goed voor de keel.

Als u last van uw keel hebt moet u een blad van een witte kool een beetje keuzen in een doek of sjaal doen en die om de keel doen helpt echt.

• Grietje Fonk

Bij beginnende keelpijn in een theedoek uien leggen en deze om de hals binden, door de ui krijg je ook lucht als je verkouden bent.

• Jenny

Als je keelpijn hebt op een klein stukje rauwe ui kauwen, dit doe je enkele keren per dag.

• Tooske

Veel koud water drinken en ijsblokjes kauwen,tegen de keelpijn.

• Eef- Rammstein

Bij keelpijn: snij een citroen in 4 delen en eet de stukken leeg.

• Martin

Twee flinke eetlepels dikke honing mengen met het sap van één citroen. De dikke, stroperige honingpap voor het slapen gaan oplepelen. Daarna niet meer drinken!Een goed en effectief hulpmiddeltje!

• Annet

Bij keelpijn gorgelen met koude thee getrokken van saliebladeren; dit doet wonderen!

• Mila

Vul een beker met lauwwarm water, doe er zout bij (niet te weinig) en gorgelen. Het helpt echt al is het niet lekker.

• jan

Tip van een voedingsassistente: Meteen gorgelen met pure bessensap (kleine flesje van de Betuwe). Je kan het wel of niet doorslikken. Een stof in de bessensap doodt de bacterien.

• Fietie

Als je keelpijn hebt, vooral met veel slijm zorg dat je op 1 liter een eetlepel zout er in doet en gorgelen, vermijd romige dingen, deze zorgen voor nog meer vaste slijm, dus ook GEEN melk

• Barbie

Gorgel met jong jenever bijt lekker in je keel en de keelpijn blijft een tijdje weg.

• froefroetje

Heb je last van keelpijn? Hiermee is het zo verholpen! Doe een bodempje keukenzout in een glas water. Neem een slok maar slik hem niet door! Gorgel ermee en spuug hem uit. Herhaal dit een aantal keer op een dag.

• Marijke

Eerst gorgelen met lauwwater+zout Daarna 1 paracetamol drinken met groenethee.

• Solange Godie

Kauwen op stengeltjes van de verse peterselie plant, De sappen die vrijkomen doen de keelpijn verzachten.

• Bert Cornelis

Snij een citroen in 4 partjes. Knijp 1 stukje uit in water en voeg daar aan toe ook nog een stukje mint (vers het is beste). Herhaal dit 4x en weg is uw keelpijn.

• Grietos

pers een citroen uit, en doe het in een theekopje. doe er 2 scheppen suiker bij en vul de rest met kokend water. Is nog best wel lekker :slightly_smiling_face: en het werkt natuurlijk ook ontsmettend.

• B

Ik maak een kop boullion van een blokje en roer daar een theelepel sambal doorhee. Zo heet mogelijk opdrinken.

• Tante Harry

Gorgelen met zout+ citroenwater

• Linda

bron: http://www.omaweetraad.co…ezondheid&label=Keelpijn/

www.omaweetraad.com