Tips tegen zweterige voeten in ballerina's

De titel zegt het al

Altijd als ik ballerina’s aan doe met dit warmen weer zweet dat aan alle kanten heeft iemand tips?

Heb ik ook, maar komt doordat het allemaal goedkope h&m schoentjes enzo zijn.
De enige echte oplossing daartegen is dure ventilerende schoenen kopen, maar dat is me te duur haha

misschien van die halve sokjes er in doen? (niet van die enkel sokjes, maar nog korter zeg maar)

Poeder volgens mij.

leren inlegzolen erin en verder kan je er weinig aan doen voeten deo erin sprayen dan stinktt het minder:P

Heb ik ook last van, komt omdat ze zo goedkoop zijn.
Geen idee wat je ertegen kunt doen.

Je hebt nu bij sommige schoenenwinkels (ik zag het in elk geval bij de ShoeLine) dat je een spray hebt wat je op je voeten kan doen zodat ze niet gaan zweten of uitzetten. Weet niet meer hoe het heet, maar er zat iets van zijde bij in!

Dubbel

In verschillende schoenenwinkels kan je een soort spray kopen voor op je voeten. Dit moet je doen nadat je net gedoucht hebt en dus nog schone voeten hebt.
Het wordt een soort onzichtbaar pantykousje, en het ruikt heel lekker.
Vooral geschikt voor in pumps/ballerina’s.
Weet niet of ze het nog steeds hebben maar toen ik in een schoenenwinkel werkte hadden ze het nog wel.

Dit bedoelde ik dus ook, haha.

Ik heb echt precies hetzelfde probleem!
Ik schaam me er heel erg voor, want mijn ballerina’s zijn echt leuk en passen overal bij, alleen als ik ze na een uurtje ofzo uit doe, stinken mijn voeten enorm. Sokjes heb ik al geprobeerd, en dat helpt echt minimaal. Probleem is ook dat je ze maar 1 keer aankan voordat ze in de was moeten. Dus, iemand tips?

van die pantysokjes die aan de randjes van je ballerina’s stoppen? ik weet het echt niet… heb het zelf ook

Een leren inlegzool is handig, dat voorkomt het zweten.
Je kunt ook een schoenendeo gebruiken om de geur tegen te gaan en te voorkomen (gebruiken voordat je je schoenen draagt, het liefst al voor de eerste keer dat je ze aan trekt).
Dit desinfecteert en voorkomt dus geurtjes.
Ik heb ook wel eens gehoord van een zalf die zorgt dat je voeten minder zweten/stinken, maar ik denk dat je daarvoor het beste naar de drogist kunt gaan en vraagt wat ze daar allemaal hebben.

echt leren ballerina’s?

Je kan er van dat babypoeder (talkpoeder denk ik) ingooien
of zoals vriendinnen van mij doen er een inlegkruisje in leggen.

Talkpoeder, en je hebt zo’n speciale spray maar ik kom niet op de naam.

http://vedderschoenen.nl/…g=1&artikel=241&cf1=&art=

http://vedderschoenen.nl/foto//241-foto2.jpg

BAMA Silky Feet , heet het :slightly_smiling_face:

"Blote voeten spray met zijde.

Onzichtbare voetenspray voor meer draagcomfort van blote voeten in de schoenen. Helpt wrijving in de schoen te verminderen.

Bama Silky feet verwent met echte zijde en hult uw voeten in eeen vleugje zijde. De huid voelt aangenaam zijdeachtig droog en vers aan - 24 uur lang. Daardoor wordtt het draagcomfort van schoenen verbeterd, vooral zonder sokken. Dermatologisch getest.

Goed schudden voor gebruik. Vanaf 15 cm afstand gelijkmatig op de voeten en tenen sproeien. Alleen op gezonde huid toepassen en bij optredende irritaties stoppen met het gebruik."

of gewoon talkpoeder :slightly_smiling_face:

serieus… ? en als je dan je schoenen uitdoet? xD