Tips tegen verkoudheid! help mij!!

Beste mensen

Aangezien dit forum mij altijd helpt had ik een vraag:
Ik ben sinds zaterdag ontzettend verkouden (maar dan ook ontzettend) ik moet er ook erg bij hoesten en ben erg schoor. Omdat ik zo vaak mijn neus snuit word mijn neus hélemaal rood (ik schaam me dood)
Op internet heb ik niet echt veel kunnen vinden over verkoudheid enkel reclame over neusspray. Nu ben ik benieuwd naar jullie tips tegen verkoudheid, ik heb bijvoorbeeld gehoort dat ik een ui naast mij bed moest leggen wanneer ik ga slapen?? Asjeblieft help me en geef wat tips!! :bowing_man: :bowing_man:
xxx

Up, wil ik ook wel weten, ik heb hier ook heel erg last van!

wat trouwens goed helpt tegen een verstopte neus; water met beetje zout mengen en dat dan dus gebruiken als neusspray (eigenlijk beetje opsnuiven haha)
maar let wel op dat je niet teveel zout gebruikt, anders kan je een bloedneus krijgen!

Wat ik altijd leer op school, is dat (hoe raar het ook klinkt) je wel naar buiten moet blijven gaan. Sommige mensen denken nu gelijk van, ‘neee, van kou word je ziek’. Maar van frisse lucht wordt je sneller beter, en kou maakt je weerstand minder. Maar als jij je lekker warm aankleed, een half uurtje gaat lopen voel je je al snel beter.

Oke, nou ga ik dat dan is uit proberen :flushed:
ben hopelooss, gebruik denk ik 10.000 zakdoeken op 1 dag.

Tegen keelpijn helpt een uienkraag.
Een zak vol met ui en die om je nek doen als je slaapt.
Ik merkte dat de keelpijn minder werd.
Het ruikt misschien niet zo lekker, maar het helpt wel :slightly_smiling_face:

Ik ben ook weer verkouden hoor:(
ik zou zat zout met water eens gaan opsnuiven want mn hele neus zit verstopt en nies de heletijd:(

Je gezicht stomen kan heel goed helpen.

Zo’n neusspray gebruiken helpt goed. Goed blijven snuiten anders heb je kans op holtes ontstekingen en dat is niet fijn.