Tips tegen stress

Hoihoi,

Morgen hebben we op school zeg maar een soort van uitslag van onze examens (het is nog niet de echte uitslag maar ze willen kijken voor welk examen je slecht gescored hebt, de N-term zit hier nog niet bij) en ik stress h’m heel erg. Ik heb er een heel slecht gevoel bij (heb ik eigenlijk altijd). Dus eigenlijk stress ik h’m al een aantal dagen… heeft iemand misschien tips tegen stress? Of een positief motiverend bericht zodat ik en andere weer wat positiever zijn voor de uitslag!

Mij helpt altijd dat meer dan je best doen niet gaat. En zoek afleiding. Probeer er zo weinig mogelijk aan te denken en vertrouw op het feit dat je je best gedaan hebt.

Het punt is dus dat ik weet dat ik beter kon. Vooral mijn Nederlands examen heb ik (denk ik) zwaar verkloot… had zwaar tijdnoot en m’n docent vond het nodig om m’n hand vast te pakken omdat dat zou werken tegen de stress nou not…

Up

Je kan er nu niks meer aan veranderen, zitten stressen heeft dus helemaal geen zin. Natuurlijk is het spannend, maar probeer het een beetje te relativeren, in het slechtste geval moet je een jaartje extra doen. Wat is nou een jaar extra van een mensenleven?

Wat vreemd dat ze dat doen. Lijkt mij helemaal geen zin hebben.
Maargoed, veel succes morgen. Bach heeft een rescue spray/druppels die je kan gebruiken om meer gekalmeerd te worden maar ik zou dat in dit geval niet doen. Misschien kan je mediteren of sporten.

Ik deed vorig jaar ook examen en dacht ook dat ik mijn Nederlands examen zeer slecht had gemaakt, had ook zware tijdnood. Ik heb op dat examen een 7,8 gehaald. Je gevoel hoeft dus niet persé alles te zeggen. Ik heb de dag van mijn uitslag letterlijk de hele dag met de playstation gezeten, aangezien ik dat al goed een jaar niet meer had gedaan en heb gewoon rustig thee gedronken en me niet heel erg bezig gehouden met wat er om me geen gebeurde. Klinkt heel slap en saai maar het heeft mij persoonlijk enorm geholpen. Ik duim voor je!