Tips tegen splijtende nagels????

Hoi,
Ik heb jaren lang nagels gebeten en ben er sinds 3 maanden mee gestopt.
Maar nu heb ik het probleem dat telkens als ik mijn nagels laat groeien, de laagjes gaan splijten en ik ze weer kort moet knippen. Ik baal hier natuurlijk erg van en vroeg me af of iemand van jullie hier misschien iets op weet.
Alvast bedankt :’)

ps: op deze manier dus; http://www.huidinfo.nl/splijtendenagel.jpg

Ik heb hier last van als ik steeds mijn nagels lak, ik laat ze nu rusten met steeds nagelriemolie en nagelcrème… upje

Ik heb dat ook heel erg gehad, maar dat is omdat ik de nagellak er altijd af ging krabben. Ik gebruikte regelmatig nagel olie (gewoon bij etos/kruidvat te koop) en dat moet je op je nagels lakken, en nagellak verharder gebruiken. Verder gewoon kort houden, op een gegeven moment splijten ze niet meer (althans bij mij niet) maar wat je ook doet: haal de laagjes er NIET af. Gewoon eraf knippen.

Oké. Ik heb zowieso gister een potje versterkende nagelcrème gekocht. Maar bij mij splijten ze vooral bij de randjes, je weetwel, wat wit is als je lange nagels hebt.

Dan kun je van die nagelriemolie kopen, wat Bunnyhop al zei (:

ik heb daar ook heel veel last van, maar vind nagellak te leuk om mijn nagels niet te lakken; conclusie, mijn nagels zijn altijd kort. ( :

Oh haha ja ik wist niet of dat zou helpen, ik doe het er nu voor de 2e keer op

Ik heb hier sinds kort ook last van, heb het verder nog nooit gehad. Vind het echt vervelend aangezien ik normaal altijd lange nagels heb en ze nu ook steeds kort moet maken. Dus beschouw het maar als een up.

Haha dit deed ik ook todat ik bovenop me nagel een soort van sprietjes zag, het leken wel haartjes en tja er komen ook allemaal figuurtjes in me nagels dus ik laat ze maar even rusten zonder nagellak :stuck_out_tongue:

Oké, dankje. Ik baal echt zo erg, vind lange nagels veel mooier dan korte.

ik had het ook weleens maar is al lang weer weg, heb ik niets voor hoeven doen. Nagelverharder en olie erop zou ik zeggen. ik moet mijn nagels toch redelijk kort houden, anders kan ik niet korfballen.

Heb ik ook heel erg last van opeens, terwijl ik altijd lange nagels had, ik moet het er dan wel af pulken want anders blijf ik overal aan haken x’)
En dan knip ik ze thuis weer kort.

Dus up!

Ik zag laatst bij de kruidvat een doorzichtig potje nagellak staan tegen splijtende nagels. (van Essence) Maar ik heb geen idee of het ook helpt.

Heb ik ook wel eens last van, volgens de diëtiste ligt het aan een te kort aan o.a. boter en andere vetten…

ik weet wel dat je je nagels beter kunt vijlen dan knippen. En melk drinken versterkt je nagels ook :slightly_smiling_face: alleen niet teveel melk drinken, want dat kan andere problemen bezorgen. :S En voorderest knip je nagels weer helemaal kort en begin opnieuw en verzorg ze extra goed :slightly_smiling_face:

Hmm, ik heb opzich wel het idee dat ik genoeg vetten binnenkrijg. Maar misschien speelt het wel mee dan.

nagel(ver)harder.
Kun je bij de etos halen, lijkt op een nagellak potje :")

Maar dat is chemisch, net als nagellak. En ik heb het idee dat dat dan juist slecht is voor je nagels :s

Je kan van herome een soort van spulletje halen ( een soort lotion, wel in een nagellak potje, maar het is geen nagellak ), en als je dat erop doet splijten ze ook minder! Ik merk zelf als ik 1/2 keer op een dag mijn nagels insmeer van vaseline dat het ook minder word, en ik sterkere nagels krijg :slightly_smiling_face: waarschijnlijk heb je net als ik droge nagels, en hebben ze gewoon behoefte aan vaseline :slightly_smiling_face: hoop dat je er iets aan hebt!

Ja, ik denk dat ze ook wel behoefte hebben aan ‘iets’. Ik ben vandaag begonnen met 2x daags Laurier nagelcrème met een versterkende werking van de Kruidvat begonnen. Hopen dat het helpt.