Tips tegen SOG (studieontwijkend gedrag)

Hé,

ik heb de laatste tijd enorm veel huiswerk, maar echt totaal niet de motivatie of aandachtsspanne om er mee aan de slag te gaan en dan ga ik maar wat internetten.

Misschien een ideetje om een lijstje te maken van tips tegen studieontwijkend gedrag?

Hier mijn tips:

Internet uit zetten.
Jezelf belonen als je iets gedaan hebt.
Af en toe een pauze nemen en in die pauze wat heen en weer springen om wat zuurstof naar je hersens te sturen.
Een foto van je moeders kwade gezicht maken en die naast je wordprocessor op je computer zetten.
Een lijstje maken met waarom je wilt afstuderen en die op je muur hangen.

Iemand verdere tips?

Heb ik nodig. Morgen proefwerkweek maar kan me er niet tot zetten om te leren.

HEB IK ZWAAR NODIG !!!

ik moet dit jaar over, ik need more tips! haha

Nog een tip:

Ergens gaan zitten, waar je geen afleidingen zoals internet, ouders, tv etcetera hebt. Je kunt in de bieb of in het park/bos gaan zitten. Ik vind zelf in het bos huiswerk maken best relaxed :slightly_smiling_face:. Kleedje mee en ergens privé op de grond met je rug tegen een boom gaan zitten met een boek of notitieboek en niet weer weg gaan tot je klaar bent :slightly_smiling_face:.

Alleen een beetje jammer dat er bij ons in het bos schotse hooglanders vrij rondlopen, dus af en toe word je gestoord door een grote koe die even komt kijken wat je aan het doen bent :wink:.

made my day (:

Ik ga vanmiddag naar het bos dus :slightly_smiling_face:

hahaa een koe ? géweldig.

Ik las een keer, dat je als je uit school komt niet je schoenen uit moet doen als je dat normaal altijd doet! Want dan denkt je lichaam ‘oh ik ben thuis, relax modus’ en je lichaam associeert onbewust schoenen met activiteit en hard werken. Dus huiswerk maken/leren met schoenen aan is beter, want dan gaat je lichaam niet in de relax modus :’)

^ hah dat klinkt best logisch!

Ik had altijd erg last van SOG, toch diploma gehaald gelukkig :’) Zonder examens te leren, vraag mij niet hoe…

Maar in September begin ik met een HBO opleiding en ben nu al bang dat ik weer last van SOG krijg O.o

Ik ga wel als ik weer op kamers ben de hele kamer volhangen met plaatjes van mooie huizen, geld, auto’s haha kijken of dat motiveert… En mijn schoenen niet meer uit doen (Nav de bovenstaande tips dus).

Ik wil graag ook meer tips! Mijn probleem was vorig jaar altijd (woonde ook op kamers) dat ik series kijken interessanter vond, en stappen enz… Mijzelf opsluiten of pc uitzetten lukt mij gewoon niet XD

Die tips heb ik dus ook nodig he mijn motivatie is helemaal weg

dit heb ik effe nodig voor mijn ak po die over twee en een halve week af moet zijn en waar ik nog niet aan ben begonnen. goed bezig annelieke, jij wilde toch naar vwo volgend jaar? gaat zeker lukken met zo’n motivatie.