tips tegen pesten

dus zal ik de tekst maar opnieuw schrijven voor sommige mensen die niet
weten wat pesten inhoud

Dus ik word gepest door een belachelijk persoon
en ik kan er niet tegenop
wat moet ik zeggen of doen
om het pesten te laten stoppen
dat was mijn vraag

nu goed? <<

fuck
je weet toch wat pesten betekend maak er dan niet zon drama van en zeg gewoon wat ik eraan kan doen
als ik nu lang gepest word of niet lang gepest word
of wnr of waar of hoe dat maakt toch niet uit.
pesten = pesten
maar sommige mensen maken het alleen maar erger door het ’ niets’ te vernoemen wel voor mij is het niet niets
het is juist heel veel
t maakt alles kapot
alles.
en als er mensen zijn die denken me te kunnen helpen
om harder te worden of om dat ik geen info genoeg geef over te situatie
wel NEE je helpt nie !!

wat?

ik vraag gewoon om tips
als iemand je pest

wat je kan doen of zeggen als ze je kleineren

Geef eens wat informatie over de pester en waarmee hij/zij je pest?

Die mensen zijn pathetisch, niet op reageren, vinden ze juist leuk.

de gouden tip (die helaas niet gebruikt word) Negeren!

ik zie haar elke speeltijd
en het is altijd ruzie en getier tegen elkaar maar ik ben zo zielig
zei ligt me maar uit te schelden en ik weet niet wat zeggen
niemand neemt het op voor me dus
moet ik wel iets doen

Ik heb echt meer informatie nodig… waarom, wat zegt ze,…

Mensen kunnen wel zeggen: negeren, maar soms is dat geen goede oplossing in een concrete situatie.

ja je moet ook niet verwachten dat iemand anders het voor je opneemt, sorry als het hard klinkt… maar ik ben ook heel lang gepest geweest en word nog altijd genegeerd… maar als je gaat zitten wachten tot iemand het voor je opneemt kan je lang wachten… ik zou ofwel negeren ofwel goed bedenken wat haar zwakke punten zijn en haar daar op pakken … pesters mogen ook best onzeker zijn -.-

Manz, verdrink niet in zelfmedelijden.
Wees een beetje hard, en naja, dat kind zie je toch niet meer op de middelbare school.

Hard
ik ben niet hard
ik wil gewoon dat hetniet opnieuw begint

Word dan hard, het is niet zoals een chronische ziekte.
Assertiviteit?
Dat kind dat je pest is vast een jaar of 11 aka een uk dat ook niet beter weet. Daar mot je gewoon niet om geven.

ik denk niet dat die 11 is… sinds zij 15 is… maarreh op zicht heeft dat er niet veel mee te maken… wat zegt ze zoal tegen je? en waarom?
en je moet idd hard worden… er bestaan assertiviteitscursussen hoor…

Ze is 15. Heb je enig idee hoe het is om alleen te staan als vijftienjarige? Dan ben je sowieso al zot onzeker, dan hoef je nog niet kinders hebben die je nog dieper de put in duwen.
Ik spreek uit ervaring. Assertief worden is iets wat enorm veel tijd kost, je wordt niet van de ene dag op de andere ‘hard’.

Pesters zijn zelf vaak onzeker en als je perse iets terug wilt doen maar niks durft te zeggen dan kan je denk ik het beste ze strak aanblijven kijken en dan niet wegkijken als ze beginnen te lachen of wat dan ook. Zo laat je zien dat je sterker bent

Hmm, tjah. Daar kan ik me dan niet in vinden, mij zou het me namelijk geen ene drol kunnen schelen.

Ik bedoel, als het iemand is waar je wat om geeft is het naaiend. Maar een kind dat je haat, dat boeit toch niet ?

En ik geloof niet dat ze 15 is, dan heb je echt geen speeltijd meer.

euhm ik word over 6 dagen 17 en ik heb wel speeltijd?
het heet dan alleen niet meer speeltijd maar pauze… maar het komt op hetzelfde neer.

Mja ik heb ook moeite met dat te geloven, maar voordeel van de twijfel he (:

Als het één persoon zou zijn, zou het me ook weinig kunnen schelen. Maar ze zegt dat ze niemand heeft. Dat is echt pijnlijk, je voelt je alleen en vertrouwt niemand meer.

Nu je het zegt, ik zei ook wel altijd speeltijd ipv pauze. Zat er zodanig hard ingehamerd…