Tips tegen misselijkheid?

(Hoop dat ik op het goeie forum zit) Ik heb van de dokter medicijnen gekregen omdat ik keelonsteking heb. Van die hele vieze witte vlekjes in mijn keel, lijkt niet schimmel. Door de medicijnen ben ik continue misselijk, dit is een bijwerking, maar het blijft vervelend! Telkens als ik een capsule slik heb ik het idee dat ik moet overgeven.

Heeft iemand tips tegen misselijkheid?

Cola drinken! Klinkt vreemd maar werkt goed!

Ik wordt júist misselijk door cola, het gaat iig borrelen en komt omhoog. Maargoed, er word altijd gezegt dat melk drinken helpt.

Ben ook al dagen misselijk dus blijf even followen (:
En cola heb ik niet echt geprobeert… Let’s try!
Wat ik wel goed kan drinken is frissefruitdrank (vaag mja)

Volgens mij staat er in de bijsluiter ook dat je een uur daarna nog niet mag eten of niet? Ik hield dat meestal maar 45 minuten vol. Iets eten, dan ging m’n misselijkheid weg… Ik heb er echt wel van overgegeven, die krengen…

Pepermunt eten, kauwgom.
Los van dat melkproducten dodelijk zijn voor een zere keel, is een half glaasje melk wel zeer goed voor je maag.

Melk.

Klopt. Je moet het op een nuchtere maag innemen, wat bij mij niet zo succesvol is! Bedankt voor de tips allemaal! Ga het proberen :slightly_smiling_face:

Google? je hebt genoeg tips en trucs er tegen.

Genoeg rusten, niet te veel rondlopen. En voor rest makkelijk verteerbare voeding eten: rijst, witte sandwiches, etc.

Ook gedaan, maar dan krijg je vooral tips voor misselijkheid bij zwangerschap… :") Maar misschien werken die ook wel…

Water drinken, paracetamol en liggen, in dikke kussens dus met je hoofd omhoog.

Ja inderdaad ja, nuchtere maag, en daarna nog een uur wachten. Heftige pilletjes waren dat! Ik ben blij dat ik er van af ben haha! Ik was daarna nog een week moe trouwens… En als je vrij snel daarna alcohol drink (ook een week daarna), dan slaat dat echt keihard in!

Beschuit
Appel (met kaneel+suiker)
Thee