Tips tegen kater...?

Hoi Allemaal,

ik ben iemand die heel erg last heeft van katers, ik weet ook niet hoe het kan. Zelfs als ik niet extreem veel drink voel ik me superkut in de ochtend.
Zijn er mensen die tips hebben tegen een kater, zowel vooraf als achteraf? post het hier!
Op http://hetstudentenleven.nl/anti-kater/ staat een superhandige tip, die van de suiker, die werkt echt perfect, maar er zijn er vast meer! :upside_down_face:

Voordat je naar bed gaat een aantal glazen water drinken en wat eten :slightly_smiling_face:.

Ik ga dit volgen want ik heb ook wel snel last van een kater. Ik ga de volgende keer eens dat van die suiker proberen! Had er nog nooit van gehoord.

Melk drinken voordat je gaat slapen. In de ochtend ontbijten, ookal heb je daar meestal helemaal geen trek in haha, fruit helpt ook goed. En vooral veel water drinken!

Je kunt ook gewoon geen alcohol drinken.

^ (of in ieder geval niet zo veel…)

Echt handig die site met die tips. Want ik heb ook best wel snel een kater.

Die van die paracetemol wist ik nog niet … Ik neem meestal als ik een kater heb + hoofdpijn heb een paracetemol, maar dat schijnt de kater langer te maken

Anti kater tip 8 – NEEM GEEN PIJNSTILLERS
Veel mensen nemen in de ochtend, als ze hoofdpijn hebben, een pijnstiller. En het klopt dat de hoofdpijn daardoor minder wordt, daar zijn die pijnstillers tenslotte voor. Toch is het niet verstandig om ze te nemen. De pijnstillers hebben namelijk nog een ander effect.
Als je bijvoorbeeld een paracetamol neemt, is je lever een tijdje bezig met het afbreken hiervan. Dan komen de stoffen vrij en wordt de hoofdpijn minder. Maar het probleem is dan dat je lever die tijd niet heeft kunnen besteden aan het afbreken van alcohol. De hoofdpijn wordt tijdelijk misschien minder, je rekt de kater er wel mee uit.

Een kater wordt veroorzaakt door vocht te kort, dus vooral veel water drinken!

Alka seltzer. Heb jaren gewerkt in een drogist en steeds wanneer het carnaval was of nieuwjaar dan verkocht ik dit middeltje met tientallen tegelijk.

Glaasje bier drinken. Helpt voor een tijdje, maar dan komt het wel weer terug. Gezien bij proefkonijnen :slightly_smiling_face:

Aquarius drinken

(ja, echt)

Oh en bah die tip 9 over het ‘niet op je rug liggen want dan kun je in je kots stikken’ =’)

hahahahaha xD

Nadat je hebt gedronken flink wat glazen water drinken (overdrijf dit niet, trouwens). als je wakker wordt veel water drinken, de hele dag door water blijven drinken drinken drinken.
water neutraliseert.

Na de tijd: een zak Mama Mia’s chips. Ja.

Gewoon 1,5 liter water in een keer drinken en niet huilen. anders paracetamol :upside_down_face:

vitamine b12 pilletje voor het slapen !

Precies dit! Heb ook nooit last van katers.

zoals velen hier reeds gezegd hebben; water drinken tot je erbij neervalt!
vooral net voor het slapengaan, dit misschien ook aan je vrienden / vriendinnen zeggen, zodat ze dit jou kunnen helpen onthouden, want (ik spreek uit ervaring) na een nachtje uitgaan kan je dit wel aleens vergeten :flushed:
met dank aan deze tip heb ik nog nooit en kater gehad :slightly_smiling_face:

Dat van die suiker begrijp ik niet echt goed…
Ik dacht dat een kater veroorzaakt werd door het afdrijven van vocht (waardoor je ook zoveel naar het toilet moet)

De link tussen koppijn en te weinig energie ontgaat me toch wel eventjes…