tips tegen een gebroken arm

ik heb gisteren mijn arm gebroken en zit nu 6 weken in t gips helemaal tot onder mijn schouder. ik heb mijn rechter arm gebroken en ben rechts dus dit is nogal onhandig.

heeft iemand tips voor hoe je je haar doet, schoenen aan doet en dat soort simpele dingen?

vragen of mensen je helpen, het is best lastig, vooral als je helemaal tot je schouder zit, dus ik zou aan je moeder of zus als die hebt vragen of ze helpen of vriendinnen, of zelf proberen

Schoenen zonder veters!

Ik weet hoe het is helaas. Ik deed alles met links en gaf eventueel een beetje steun bij met mn rechterarm (die in het gips zat) voor zover dat kon. Het is vooral behelpen en de handigheid krijgen. Voor dingen die niet lukken inderdaad even een ander vragen of die je helpt.

Beterschap trouwens.

In het begin vooral veel hulp vragen aan mensen. Maar na een tijdje kan je al veel dingen weer zelf, omdat het toch wel went. Het enige waar ik altijd hulp bij nodig had was een shirt aan of uittrekken. Ik had wel mijn linkerarm gebroken terwijl ik rechts was trouwens. Veel beterschap! :slightly_smiling_face:

Ik had eerder mijn pink gebroken en toen zag ik tot mijn elleboog in het gips. (ja, serieus) Maar het is inderdaad even hulp vragen aan je ouders, broer/zus, vrienden.

Wat ze zeggen, hulp vragen. Je kunt de dagen/weken voor je weer naar school/werk gaat met je moeder trainen hoe zij jouw haar bijv kan doen zoals jij t leuk vind en altijd doet. Aankleden denk ik dat je zo geleerd hebt! Maar wees vooral niet bang om hulp te vragen, ook niet op school of straat.

Haha :’) dat is ook wel een beetje lullig.

Ik had vorig jaar na een flinke smak van een paard mijn rechter schouder uit de kom. Ik moest zelfs geholpen worden met douchen. Lekker gênant was dat. Ik had zo’n mitella waarbij je arm aan je lijf gebonden is, dus ik kon helemaal niks. Ik kreeg toen van alles en iedereen hulp om me heen. In jouw geval zou ik ook vragen om hulp. Ik zou je arm niet gaan forceren (niet dat dat nu kan, maar alsnog). Geef het de kans om goed te genezen en wees niet bang om hulp te vragen.

Hulp vragen en vooral niets forceren. Beterschap!

bedankt allemaal! thx voor de goede tips