Tips tegen droge/schilferige huid ?

Heeft iemand tips tegen een droge huid ? Mijn kin en ook Een klein deel van me voorhoofd heeft vet droge huid met allemaal van die schilfertjes :sob:

Heb ik ook tijdens de winter, dat de velletjes op mijn voorhoofd zitten. Ik smeer het 's avonds dik in met creme en dan 's ochtends nog met een serum. Maar als het echt koud is dan heb ik alsnog wel schilfertjes helaas.

Heb ik ook altijd last van. Denk niet dat er echt iets tegen te doen is behalve insmeren met creme. Maar ik heb het nooit echt duidelijk gezien bij andere mensen dus denk dat het wel meevalt met hoe het eruit ziet :slightly_smiling_face:

Exfoliant aanschaffen en een goede crème of olie! Jojobaolie werkt goed of arganolie, kokosolie ook wel goed.

^ Daar word je huid toch juist weer super vet van? Ik ga daar ontzettend van glimmen, ook niet erg charmant.

'S avonds voor naar bed gaan?

Ik heb er zelf ook last van.
Ik ben de dag en nachtcreme van de kruidvat gaan gebruiken, de huidzuiverende.
En bij mij heeft die echt geholpen!
Als ik het s’ochtends op smeer heb ik de hele dag geen last meer van huidschilfertjes. En dat voor maar 2 euro!
Is het proberen zeker waard!

Ik gebruik een vocht inbrengede creme maar moet zeggen dat het er veel beter uit ziet als eerst maar nog wel steeds droog is. Maar bij anderen zie je dat bijna nooit tenzij je heel dicht bij gaat staan.

Dat is niet per se waar. Tenzij je zelf echt een enorm olieachtige huid hebt, kan olie juist helpen met het reguleren van talg. Olie komt namelijk in de buurt van talg in substantie. Je huid gaat dan juist niet overactief aan de gang maar kalmeert er eigenlijk van. Moet je wel voor de juiste olieen gaan, een goede kokosolie, amandelolie (puur) of inderdaad jojoba. Mijn huid knapt er in ieder geval altijd heel erg van op als ik een paar keer per week olie smeer voor het slapen gaan. In de ochtend dan gewoon goed je huid reinigen met een beetje water of micellair water en dan een vochtinbrengende dagcreme.

Je kunt 's avonds een serum of gezichtsolie aanbrengen, dat werkt voor mij het beste bij droge plekjes!

Dan moet ik maar eens amandelolie gebruiken, dat heb ik nog staan.

Olie werkt inderdaad heel goed. Gebruik zelf amandelolie.